تاریخ: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۳۰
بازدید: ۶۷
کد خبر: ۱۵۷۹۶۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سودسازی یک هزار و ۶۱۸ میلیارد تومانی این بانک خصوصی:

رشد ۴۲ درصدی موجودی نقد "ونوین"/ رشد ۷۱درصدی دارایی‌های این بانک

می متالز - انتظار می‌رود مانده تسهیلات "ونوین"در پایان سال ۱۳۹۹ نسبت به ابتدای سال حدود ۴۵ درصد رشد نماید که این رشد ناشی از اعطای تسهیلات از محل جذب سپرده‌های جدید و منابع بانک ناشی از فروش دارایی‌های مازاد (اموال تملیکی – سرمایه‌گذاری) قابل تحقق خواهد بود.
رشد ۴۲ درصدی موجودی نقد "ونوین"/ رشد ۷۱درصدی دارایی‌های این بانک

رشد ۴۲ درصدی موجودی نقد + بورس نیوز

به گزارش می متالز، در گزارش صورت‌های مالی میاندوره‌ای ۹ ماهه منتهی به آذرماه سال جاری (حسابرسی نشده)، مجموع درآمد‌های (مشاع و غیر مشاع) خود را طی این دوره بالغ‌بر ۴ هزار و ۳۳۲ میلیارد تومان گزارش‌ کرده که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته افزایش درآمد قابل‌توجه ۹.۵۷۷ درصدی را شاهد بوده است.

میزان سود انباشته گزارش‌شده در این دوره ۹ ماهه حدوداً ۴۸ میلیارد تومان بوده، همچنین میزان سرمایه این بانک ۳ هزار و ۴۲ میلیارد تومان بوده که افزایش سرمایه ۱۳۲ درصدی را تجربه کرده است.

 

برآورد شرکت از تغییرات در نرخ سود تسهیلات اعطایی

انتظار می‌رود درآمد تسهیلات اعطایی طی سال ۱۳۹۹ حدود ۷۷ درصد از مجموع درآمد‌های "ونوین" را تشکیل دهد، درآمد تسهیلات اعطایی که از طریق حفظ روند سودآوری ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۸، شناسایی وجه التزام ناشی از وصول مطالبات غیر جاری و سود دریافتی ناشی از اعطای تسهیلات از محل وصول مطالبات نقدی و همچنین اعطای تسهیلات جدید از محل جذب سپرده‌های جدید و منابع ناشی از واگذاری دارایی‌های راکد (اموال تملیکی-سرمایه گذاری) است.

توضیح اینکه برای مطالبات معوق و مشکوک‌الوصول، درآمد تسهیلات به روش نقدی شناسایی می‌شود.

 

برآورد شرکت از تغییرات در مانده تسهیلات

انتظار می‌رود مانده تسهیلات بانک در پایان سال ۱۳۹۹ نسبت به ابتدای سال حدود ۴۵ درصد با رشد همراه شود؛ این رشد ناشی از اعطای تسهیلات از محل جذب سپرده‌های جدید و منابع بانک ناشی از فروش دارایی‌های مازاد (اموال تملیکی – سرمایه‌گذاری) قابل تحقق خواهد بود.

 

برآورد شرکت از تغییرات در مانده ذخایر مطالبات مشکوک الوصول

انتظار می‌رود مانده مطالبات غیر جاری بانک در پایان سال ۱۳۹۹ نسبت به ابتدای سال جاری با توجه به تلاش‌ها و اقدامات حقوقی صورت گرفته کاهش یابد؛ که جهت دستیابی به هدف مذکور بانک با تعیین پرونده‌هایی که بیشترین تأثیر در مانده مطالبات غیر جاری بانک را دارند و همچنین با ایجاد طرح‌های انگیزشی جهت وصول مطالبات و تشکیل کمیته‌های وصول و ایجاد جلسات با بدهکاران بانک، می‌تواند اقدامات لازم را انجام دهد.

 

برآورد شرکت از تغییرات در نرخ سود سپرده‌های دریافتی

انتظار می‌رود سود پرداختی به سپرده‌های سرمایه‌گذاری ریالی طی سال ۱۳۹۹ حدود ۸۰ درصد از مجموع هزینه‌های بانک را تشکیل دهد، همچنین با توجه به دستورالعمل‌های بانک مرکزی ج. ا. ا انتظار می‌رود نرخ میانگین سود پرداختی به سپرده‌های سرمایه‌گذاری مدت‌دار ریالی اندکی کاهش یابد که کاهش نرخ مذکور عمدتاً به دلیل کاهش نرخ متوسط سپرده‌های سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت به دلیل واریز سود ماهانه و کاهش نرخ میانگین سپرده‌های یک‌ساله علیرغم رشد ۱۱ درصدی مانده سپرده‌های سرمایه‌گذاری مدت‌دار هست.

 

صورت سود و زیان "ونوین"

رشد ۴۲ درصدی موجودی نقد + بورس نیوز

میزان سود تحقق‌یافته "ونوین" در پایان آذرماه سال جاری، مبلغی بالغ‌بر یک هزار و ۶۱۸ میلیارد تومان گزارش‌شده، همچنین در ازای هر سهم نیز ۵۳۲ ریال سود ساخته است.

 

صورت‌وضعیت مالی بانک اقتصاد نوین در پایان آذرماه ۹۹

بر اساس این گزارش، بانک اقتصاد نوین در گزارش صورت‌وضعیت مالی منتهی به پایان آذرماه سال جاری، مجموع دارایی‌های خود را طی این دوره ۹ ماهه برابر با ۱۰۸ هزار و ۷۵۴ میلیارد تومان به ثبت رسانده که در مقایسه با اسفندماه سال ۹۸، رشد ۷۱ درصدی را شاهد بوده است.

رشد ۴۲ درصدی موجودی نقد + بورس نیوز

میزان موجودی نقد "ونوین" از ابتدای سال مالی تا پایان آذرماه سال جاری بالغ‌بر ۳ هزار و ۹۵۹ میلیارد تومان ارائه‌شده که نسبت به پایان سال مالی ۹۸، با ۴۲ درصد رشد مواجه بوده است.

عناوین برگزیده