تاریخ: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۱۴
بازدید: ۸۶
کد خبر: ۱۶۱۱۲۹
سرویس خبر : انرژی
زنگنه مطرح کرد:

تغییر پارادایم در صنعت نفت با اعطای گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای

می متالز - وزیر نفت با بیان اینکه اعطای گواهینامه صلاحیت در صنعت نفت نه یک انقلاب اما یک تغییر پارادایم (الگو) مهم است، گفت: در برگزاری مناقصات و انجام انتصابات به جای احراز شرایط عادی، صلاحیت حرفه‌ای را مدنظر قراردهیم.
تغییر پارادایم در صنعت نفت با اعطای گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای

به گزارش می متالز، بیژن زنگنه امروز در مراسم اعطای گواهینامه صلاحیت حرفه ای، افزود: نه تنها در موضوع سازمان های دولتی بلکه در سطوح کلان تر، توسعه، محصول انسان‌های توسعه یافته است.

وزیر نفت ادامه داد: بدون انسان توسعه یافته نه اینکه کاری انجام نمی شود بلکه به توسعه نمی رسیم.

وی با بیان اینکه توسعه مفهوم جامعی است که از مسایل معنوی و اخلاقی تا مسایل فنی را در بر می گیرد، تاکید کرد: اخلاق حرفه ای جزو لاینفک زندگی توسعه یافته است.

زنگنه ادامه داد: در کشور ما هم همینطور است در هر قسمتی انسان‌های توسعه یافته وجود داشته، توسعه محقق شده است.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم توسعه پیدا کنیم باید به انسان های توسعه یافته توجه کنیم، گفت: با اینکار پول هایی که مردم در اختیار ما گذاشتند به بهترین نحو سرمایه گذاری می شود.

وزیر نفت با تاکید بر اینکه در مرداد ۹۴ ابلاغ تاسیس این مرکز ابلاغ شد و زحمات زیادی کشیده، افزود: امروز صاحب مرکزی هستیم که می توانیم به آن اعتماد کنیم.

وی ادامه داد: زمان آن گذشته که افراد را بر مبنای مدرک، نصب و عزل کنیم.این معیار یک زمانی خوب بوده اما الان زمان آن گذشته و کفایت نمی کند بلکه باعث هدردادن سرمایه ها می شود.

زنگنه با اشاره به اینکه باید به جای تلف کردن وقت همکاران برای اخذ مدارک بالاتر، دوره های کوتاه را بگذرانند تا نگاه ها تغییر کند، گفت: این اقدام در حالی انجام شد که برای صلاحیت پیمانکار و مشاور روش گذاشته بودیم ولی برای مدیر پروژه های خودمان صلاحیت نداشتیم.

وی با تاکید بر اینکه با بررسی های انجام شده مشخص شد که در مناقصات ضعیف هستیم و ۸۰ درصد افرادی که درگیر مناقصات بودند اطلاعات اولیه از قوانین را نداشتند، ادامه داد: این ضعف ما است که اختیار خود را به افراد بی صلاحیت دادیم و در ادامه مناقصات باطل می شد.

زنگنه افزود: این موضوع باعث شد تا به جای احراز شرایط عادی، صلاحیت حرفه ای را مدنظر قراردهیم که یک تغییر پارادایم است.

وی تاکید کرد: وقتی این گواهینامه ها نباشد افراد به سیاسیون مراجعه می کنند تا بتوانند پست بگیرند، اما اگر گواهی صلاحیت مدنظر باشد نمی توانند از این راه‌ها استفاده کنند.

وزیر نفت گفت: در تمام دنیا تعداد مدیران سیاسی محدود است و بقیه افراد با داشتن صلاحیت حرفه ای برسر کار می آیند.

وی افزود: به طور مثال وزیر باید صلاحیت سیاسی داشته باشد اما در رده معاونان داشتن صلاحیت مدنظر است. همچنین جوانگرایی باید مورد توجه باشد که راه درست آن، اعطای این گواهینامه ها است.

عناوین برگزیده