تاریخ: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۰۰
بازدید: ۶۰
کد خبر: ۱۶۳۱۸۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

درآمدزایی از معادن باید جایگزین درآمد نفتی شود

می متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به پیشرفت صنایع در حوزه‌های مختلف بعد از انقلاب گفت: در حوزه فلزات ۹۰ برابر نسبت به قبل انقلاب پیشرفت کرده‌ایم. در حال حاضر می‌توانیم درآمدزایی در حوزه معادن و مالیات را جایگزین نفت کنیم.
درآمدزایی از معادن باید جایگزین درآمد نفتی شود

به گزارش می متالز، مصطفی طاهری، با بیان اینکه 40 درصد سرمایه ناخالص ملی در بخش صنعت و معدن است، اظهار داشت: این عدد بزرگی است و نشان می‌دهد قسمت اعظم درآمد کشور از این حوزه تامین می‌شود. باید در آینده وابستگی کشور به نفت کاهش یابد و بحث درآمدی کشور از طریق مالیات درست و احیای معادن تامین شود.

وی افزود: همچنین 30 درصد اشتغال و 75 درصد صادرات غیرنفتی از این حوزه ایجاد شده است، خوشبختانه بعد از انقلاب تلاش‌های بسیاری در این حوزه اتفاق افتاده است و به هیچ وجه این موضوع با گذشته قابل مقایسه نیست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به این تلاش‌ها تصریح کرد: یکی از حوزه‌هایی که پیشرفت شایانی داشته است حوزه فلزات است، در این راستا در مقایسه با دوران قبل از انقلاب 90 برابر پیشرفت داشته‌ایم که بسیار تامل برانگیز است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر بیش از 2 برابر نیاز کشور، فولاد تولید می‌شود و این روند پیشرفت به طوری است که طی سالیان آینده این عدد به بیش از 4 برابر نیز می‌رسد.

طاهری در پایان خاطرنشان کرد: این روند کاری تنها به حوزه فولاد محدود نیست و در صنایع مختلف پیشرفت کار مشهود است، برای مثال در زمینه مس 10 برابر و آلومینیوم 7 برابر پیشرفت داشته‌ایم که بسیار باعث افتخار است.

عناوین برگزیده