تاریخ: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۳۰
بازدید: ۵۳
کد خبر: ۱۶۳۳۲۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

افزایش قیمت سنگ آهن چین پس از تعطیلات

می متالز - با افزایش قیمت فولاد، قیمت سنگ آهن هم افزایش یافت.
افزایش قیمت سنگ آهن چین پس از تعطیلات

شاخص سنگ آهن

شاخص سنگ آهن ۶۲٪ آهن: ۱۷۵.۰۵ دلار در هر تن ، افزایش ۸.۱۷ دلار در هر تن
شاخص سنگ آهن کم آلومینای ۶۲٪ آهن: ۱۷۵.۵۰ دلار در هر تن ، افزایش ۸.۲۵ دلار در هر تن
شاخص سنگ آهن ۵۸٪ آهن: ۱۶۰.۲۲ دلار به ازای هر تن ، افزایش ۷.۵۶ دلار در هر تن
شاخص سنگ آهن ۶۵٪ آهن برزیل: ۱۹۸ دلار به ازای هر تن ، افزایش ۷.۸۰ دلار به ازای هر تن

 

محرک های کلیدی

قرارداد معاملات آتی سنگ آهن در بورس کالای دالیان (DCE) در اولین روز پس از تعطیلات سال نوی چینی انجام شد و با ۵.۶٪ افزایش نسبت به قیمت روز چهارشنبه گذشته به ۱۰۷۱،۵۰ یوان (۱۶۶ دلار) در هر تن رسید. قراردادهای مبادله ماهانه سنگ آهن در بورس سنگاپور (SGX) نیز روند صعودی دارد. در ساعت ۶:۰۴ بعد از ظهر به وقت سنگاپور ، بیشترین معامله در قرارداد مارس با ۲.۵۹ دلار در هر تن افزایش در مقایسه با قیمت روز چهارشنبه با ۱۶۶.۹۱ دلار در هر تن ثبت شده است.

منابع به Fastmarkets گفتند که صعود قیمت های فولاد به نوبه خود از افزایش قیمت سنگ آهن حمایت کرده است. یک منبع بازرگانی در شانگهای گفت: “کار ساخت و ساز در اواخر سال جاری پس از تعطیلات سال نو چینی مجدداً آغاز شده است. در نتیجه ، قیمت فولاد و قیمت سنگ آهن افزایش یافته است.” یک منبع خریدار در شمال چین گفت: “افزایش موجودی فولاد در طول تعطیلات کمتر از حد انتظار بود. بنابراین چشم انداز در بازارهای فولاد و سنگ آهن مثبت بود و قیمت ها را افزایش داد.”

 

نقل قول روز

یک منبع خریدار در جنوب چین گفت: “اگرچه کارخانه ها مجدداً به طور فعال سنگ آهن خریداری می کنند ، اما حجم معاملات در بازار به طور کامل بهبود نیافته است. زیرا برخی پس از افزایش سریع قیمت سنگ آهن منتظر شفاف شدن روند قیمتی هستند.”

 

معاملات سنگ آهن چین در بازار

۱۹۰،۰۰۰ تن سنگ آهن ۶۵٪ آهن با ۱۹۸ دلار در هر تن CFR چین در ۳ فوریه معامله شد.
مرکز تجارت سنگ آهن پکن ۱۷۰،۰۰۰ تن سنگ آهن ۶۲٪ آهن برزیل را با ۱۷۵.۵۰ دلار به ازای هر تن CFR چین معامله کرد. ۹۰،۰۰۰ تن سنگ آهن ۶۲٪ آهن با قیمت ۱۷۱.۳۵ دلار به ازای هر تن CFR چین از ۶ تا ۱۵ مارس ارائه می شود. قیمت سنگ آهن روز پنجشنبه در استان شاندونگ ، تانگشان و شهر لیان یونگانگ ۱،۱۵۳-۱،۱۶۵ یوان به ازای هر wmt بود. در حالی که سه شنبه گذشته با ۱۱۵۰ یوان در هر wmt معامله شد.

 

معاملات آتی بورس کالای دالیان

قرارداد معاملات آتی سنگ آهن در ماه می با ۱۳۱۳/۵۰ یوان (۱۷۵ دلار) در هر تن در روز پنجشنبه بسته شد که نسبت به چهارشنبه گذشته ۶۰ یوان در هر تن افزایش داشت.

عناوین برگزیده