تاریخ: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۵۷
بازدید: ۱۶۵
کد خبر: ۱۶۳۴۰۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

سود معدن سرب اسفراین در جیب دلالان

می متالز - حسین پور، نماینده مردم اسفراین در مجلس با بیان اینکه در برداشت‌های مواد معدنی از معدن آلبلاغ تنها شمار بسیار اندکی از مردم منطقه از مزایای این معدن بهره‌مند می‌شوند، گفت: اکثر سود این معدن نصیب دلالان خارج از استان می‌شود.
سود معدن سرب اسفراین در جیب دلالان

به گزارش می متالز، امان‌الله حسین پور اظهار داشت: مردم همکاری کنند و از معدن البلاغ دور بمانند تا شرکت ایمیدرو بتواند مراحل اکتشاف را انجام دهد.

وی افزود: معدن آلبلاغ اسفراین گنج و ظرفیت خدادادی است که می‌بایست مسیر استفاده از این معدن درست، کارشناسی و قانونی طراحی شود.

نماینده مردم شهرستان اسفراین در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه حتی یک کیلوگرم از مواد معدنی آلبلاغ نباید خام‌فروشی شود، ادامه داد: متأسفانه به دلیل نبود صنایع فرآوری در استان، اکنون ۱۰۰ درصد مواد معادن خراسان شمالی خام فروشی می‌شود.

حسین پور افزود: متأسفانه روزانه شاهد برداشت‌های غیرمجاز و ریزش کوه، فوت برداشت کنندگان غیرمجاز و درگیری در این منطقه بوده‌ایم  که این اقدامی خطرناک و حادثه‌آفرین است.

وی گفت:  تنها شمار بسیار اندکی از مردم منطقه از مزایای این معدن بهره‌مندمی شوند که بازهم سود آن نصیب دلالان خارج استان می‌شود.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مسوولیت مطالعه و امور حفاظتی معدن آلبلاغ با سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) است و این شرکت متعهد شده که موارد مرتبط با معدن آلبلاغ را اجرا کند و اولین قدم در مطالعه معدن، حفاظت از آن است.

حسین پور بابیان اینکه مردم اسفراین باید سهامدار اصلی این معدن و کارخانه فراوری آن باشند گفت: در دیداری که بنده با رئیس ایمیدرو داشتم عنوان شد تا زمانی که مردم در آن منطقه باشند ما نمی‌توانیم کار انفجار در این منطقه را آغاز کنیم.

وی افزود: به‌عنوان نماینده مردم پیگیر حق آنان در انتفاع از این معدن هستم و یقینا در بهره‌برداری از معدن آلبلاغ منافع و سود مردم منطقه لحاظ خواهد شد.

عناوین برگزیده