تاریخ: ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۲۶
بازدید: ۱۱۵
کد خبر: ۱۶۳۴۳۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
نماینده مبارکه در مجلس شورای اسلامی:

باید دست سوداگران از بازار فولاد کوتاه شود

می متالز - نماینده مبارکه در مجلس شورای اسلامی معتقد است نباید در کشوری که خود تولیدکننده فولاد است مشکلاتی را در تامین مواد اولیه پایین دست شاهد باشیم.
باید دست سوداگران از بازار فولاد کوتاه شود

به گزارش می متالز، پروین صالحی نماینده شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع تامین مواد اولیه بیان کرد: خوشخبتانه مواد اولیه فولاد در کشور وجود دارد اما باید برای بهره برداری از آنها برنامه ریزی انجام شود و مشخص شود این ذخایر تا چه سالی ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: ما در مجلس به شدت به دنبال آن هستیم که از خام فروشی جلوگیری شود زیرا صنعت فولاد در حال رشد و توسعه در کشور است باید به میزان ذخایر و حفظ آنها توجه ویژه صورت بگیرد.

صالحی همچنین درباره تامین نیاز محصولات پایین دستی از سوی فولاد مبارکه بیان کرد: فولاد مبارکه به عنوان شرکتی که 50 درصد از فولاد کشور را تامین می کند در تلاش است تا نیاز در پایین دست تامین شود تلاش ما نیز بر این است که مواد اولیه مورد نیاز برای صنایع پایین دستی به دست دلالان و سوداگران بازار نیافتد.

وی تصریح کرد: باید مواد اولیه به دست مصرف کننده واقعی برسد. تقاضای ما آن است که دست سوداگران از بازار قطع شود.

صالحی اضافه کرد: امروز میزان تولید ما حدود 30 میلیون تن و نیاز داخلی حدود 15 میلیون تن فولاد است، در نتیجه دلیلی ندارد اگر چرخه تولید مصرف به درستی بچرخد از مصرف کنندگان، پایین دست از کمبود مواد اولیه ناراضی باشد.

وی تاکید کرد: ارگان های نظارتی باید این موضوع را بررسی کنند که چطور با وجود مازاد تولید مشکلاتی در تامین مواد اولیه وجود دارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی درباره همراهی دولت با مجلس شورای اسلامی افزود: دولت هماهنگ است اما نظارت ها در بازار هنوز کافی نیست زیرا در کشوری که خود تولیدکننده فولاد است و میزان تولید بیش از تقاضاست نباید شاهد چنین اتفاقاتی باشیم. البته با تلاش مجلس و قوه قضاییه و همراهی دولت این موضوع نیز حل خواهد شد.

منبع: می متالز
عناوین برگزیده