تاریخ: ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۵۶
بازدید: ۲۶۹
کد خبر: ۱۶۳۴۹۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

صنعت فولاد منتظر تابستان 1400 باشد

می متالز - مشاور امور صنایع معدنی معتقد است، برای بهتر شدن شرایط در بازار فولاد باید منتظر تابستان 1400 بود.
صنعت فولاد منتظر تابستان 1400 باشد

به گزارش می متالز، هومان خواجه نصیری مشاور امور صنایع معدنی درباره وضعیت بازار فولاد بیان کرد: باور بنده آن است که تا زمانی که دولت جدید ایران روی کار بیاید که همزمان می شود با روند مذاکرات رو به افزایشی که بین ایران و آمریکا در حال احساس است، شرایط ادامه خواهد یافت. یعنی دوباره فرصت هایی صادراتی را از دست خواهیم داد و در آتش اختلافات داخلی، تولیدکنندگان فولاد خواهند سوخت.

وی ادامه داد: اگر امیدی به درست شدن شرایط باشد به طور تقریبی باید منتظر تابستان 1400 باشیم.

مشاور امور صنایع معدنی با اشاره به نقش تولیدکنندگان بزرگ فولاد به کاهش تنش های موجود، اظهار کرد: بارها جلسات مختلفی برای عارضه یابی مشکلات بین فولادسازان و سنگ آهنی ها با حضور برخی مقامات یا حتی بدون آنها برگزار شده است اما متاسفانه زیاده خواهی برخی از دوستان یا تنگ نظری برخی دیگر مانع توافقاتی می شود که نظر همه را به خود جلب کند.

خواجه نصیری تصریح کرد: به طور معمول در هر مذاکره ای در هر مقطعی که صورت می گیرد یک گروهی دست بالایی دارد که به توافقاتی می رسد که مورد نظر همه نیست اما چاره ای نیست. اما این توافق پاسخگوی همه نیازها نبوده و پس از مدتی دوباره اعتراض ها مطرح و زمینه ساز برگزاری جلسه ای دیگر می شود. این روند حداقل دو بار در سال قابل مشاهده است.

وی افزود: تا زمانی که یک جلسه و مذاکره ای بر اساس منافع ملی نباشد و یک گروهی که مورد قبول همه هستند، مدیریت این موضوع را برعهده نگیرد این مشکل حل نخواهد شد.

منبع: می متالز
عناوین برگزیده