تاریخ: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۵:۲۶
بازدید: ۱۹۹
کد خبر: ۱۸۱۸۴
سرویس خبر : انرژی
بلومبرگ:

افزایش تقاضای نفت در ۲۰۲۳ متوقف می‌شود

می متالز - یک شرکت انرژی اعلام کرد: رشد تقاضای نفت تا سال ۲۰۲۳ میلادی متوقف می‌شود، اما اهداف زیست محیطی سازمان ملل متحد محقق نمی‌شود.
افزایش تقاضای نفت در ۲۰۲۳ متوقف می‌شود

به گزارش می متالز به نقل از  شبکه خبری بلومبرگ، شرکت دی‌ان‌وی اعلام کرد: تقاضای نفت پس از سال ۲۰۲۳ میلادی رو به کاهش می‌گذارد و ۱۲ سال پس از آن، مجموع مصرف انرژی جهان نیز روند کاهش خود را آغاز می‌کند. با این همه، روند گرم شدن کره زمین در سال‌های آینده تشدید خواهد شد.

رمی اریکسون، رئیس شرکت دی‌ان‌وی، اعلام کرد برای دستیابی به اهداف زیست محیطی جهان، دولت‌ها باید برنامه‌های مهار آلودگی گازهای گلخانه‌ای را اجرا کنند.

با وجود افت تقاضای نفت پس از سال ۲۰۲۳ میلادی، شرکت‌های نفتی همچنان می‌توانند از گسترش استفاده از گاز طبیعی سود ببرند. به احتمال زیاد، از سال ۲۰۲۶ میلادی به بعد، گاز به عمده‌ترین منبع انرژی جهان تبدیل می‌شود و حداقل تا سه دهه آینده، بخش عمده‌ای از تقاضای انرژی جهان را به خود اختصاص می‌دهد.

اریکسون همچنین اعلام کرد توانایی شرکت‌های نفتی در مدیریت پروژه‌های بزرگ سبب می‌شود در رویکرد به انرژی‌های تجدیدپذیر، به‌ویژه در پروژه‌هایی مانند مجموعه‌های تولید انرژی باد در دریا، این شرکت‌ها نقشی مهم ایفا کنند.

شرکت دی‌ان‌وی پیش‌بینی کرد که در سال ۲۰۹۰ میلادی دنیا برای نخستین بار از آلودگی‌های کربنی رها خواهد شد.

عناوین برگزیده