تاریخ: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۲:۰۸
بازدید: ۲۴۶
کد خبر: ۱۹۹۳۲
سرویس خبر : انرژی
در نشست خبری مطرح شد؛

فرسودگی ۵۰ درصدی شبکه توزیع و انتقال آب روستایی

می متالز - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تهران گفت: شبکه توزیع آب روستایی به دلیل فرسودگی ۵۰ درصدی با هدررفت ۴۵ درصدی آب مواجه است.
فرسودگی ۵۰ درصدی شبکه توزیع و انتقال آب روستایی

به گزارش می متالز، رضا پوررجب مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تهران در نشست خبری در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تأسیسات آب و فاضلاب با بیان اینکه شبکه توزیع آب ۵۰ درصد فرسودگی دارد، اظهار کرد: شبکه توزیع آب در روستاهای استان تهران به ۲ هزار و ۱۲۳ کیلومتر رسیده است و به دلیل فرسودگی و هدر رفت ۴۵ درصدی آب نیاز است،حدود ۱۰۰۰ کیلومتر لوله تعویض شود تا هدر رفت آب به زیر ۳۰ درصد برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تهران با اشاره به برنامه ششم توسعه تصریح کرد: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته مقرر شده تا پایان برنامه ششم توسعه ۵۰ درصد شبکه توزیع آب روستایی بازسازی شود.

وی با اشاره به بومی سازی تجهیزات مورد نیاز شبکه توزیع آب تصریح کرد: نمایشگاه صنعت آب هر دو سال یکبار در استان‌های مختلف برگزار می‌شود و هدف آن مبادله صنعتگران با شرکت‌های آب و فاضلاب و برق منطقه‌ای است.

پوررجب تأکید کرد: ۹۵ درصد تجهیزات خط انتقال آب و فاضلاب روستایی کشور از تولیدات داخلی استفاده می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه شرکت‌های دانش بنیان نقش مهمی در فعالیت‌های آب و فاضلاب دارند تصریح کرد: در این نمایشگاه نسبت به دوره‌های قبل شرکت‌های دانش بنیان بیشتری حضور پیدا کرده‌اند، از این رو این شرکت‌ها در تصفیه و بالا بردن کیفیت آب فعالیت موثری می‌توانند داشته باشند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تهران گفت: ایران با کمبود منابع آب مواجه است و در این شرایط استارت آپ‌ها می‌توانند در مدیریت مصرف، فعالیت‌های ارزنده‌ای داشته باشند.

عناوین برگزیده