تاریخ: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۱:۵۰
بازدید: ۲۸۵
کد خبر: ۲۰۳۱۶
سرویس خبر : زمین شناسی

برگزاری کارگاه آموزشی شیوه‌های نوین کارآفرینی در زمین‌شناسی و معدن در شیراز

می‌متالز - به گزارش روابط‌عمومی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، کارگاه آموزشی شیوه‌های نوین کارآفرینی در زمین‌شناسی و معدن با حضور مدیران و مسئولان سازمان نظام مهندسی معدن و سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس، مدیر و کارشناسان مرکز زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی منطقه جنوب کشور (شیراز) در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان فارس برگزار شد.
برگزاری کارگاه آموزشی شیوه‌های نوین کارآفرینی در زمین‌شناسی و معدن در شیراز

به گزارش می‌متالز، در این کارگاه آموزشی دکتر طهمورث یوسفی مدیر مرکز زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی منطقه جنوب کشور (شیراز) در خصوص شیوه‌های نوین کارآفرینی در زمین‌شناسی و معدن سخنرانی کرد و ضمن معرفی فعالیت‌های انجام شده سازمان متبوع خود در ارتباط با تولید اطلاعات پایه و فراهم کردن بستر فعالیت‌های تخصصی در این حوزه به بیان چگونگی استفاده از این اطلاعات به‌منظور افزایش بهره‌وری در حوزه زمین‌شناسی و معدن پرداخت.

 وی با اشاره به میانگین عمق فعالیت‌های اکتشافی در ایران و سایر نقاط جهان گفت: فرصت‌های بسیار زیادی در زمینه اکتشاف و فعالیت‌های معدنی در اعماق بیشتر وجود دارد که این امر می‌تواند فرصت فعالیت‌های نوآورانه در این زمینه را مهیا سازد.

یوسفی خاطرنشان کرد: بخش عمده‌ای از فرآیند تولید ثروت در بخش فرآوری مواد معدنی است که این امر علاوه بر تولید ارزش افزوده بسیار، زمینه‌ساز اشتغالزایی گسترده‌ای در حوزه زمین‌شناسی و معدن است.

وی ادامه داد: امروزه در کشورهای پیشرفته صرف هزینه در باطله معادن و فرآوری مجدد این باطله به‌منظور دستیابی به عناصرکمیاب و استراتژیک بسیار حائز اهمیت بوده و اعتبارات پژوهشی و اجرایی زیادی را به خود اختصاص می‌دهد.

مدیر مرکز زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی منطقه جنوب کشور ضمن اشاره به به پتانسیل‌ها و منابع معدنی موجود در استان فارس به بیان نمونه‌هایی از فرصت‌های کارآفرینانه و معرفی افراد موفق در این زمینه پرداخت و افزود: با توجه به فعالیت بیش از دو دهه مرکز زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی شیراز در استان فارس و جنوب کشور و تولید اطلاعات پایه ارزشمند در این گستره عظیم، فرصت‌های بسیار زیادی در استفاده از این اطلاعات وجود دارد که این امر می‌تواند خبری خوش برای فعالان این حوزه و فارغ‌التحصیلان جویای کار باشد.

وی با اشاره به فعالیت پایگاه ملی داده های علوم زمین کشور و فعالیت‌های قابل توجه این پایگاه در سطح کشور به اهمیت استفاده از داده‌های زمین شناسی موجود در خلق فرصت‌های کارآفرینانه تاکید کرد.

در ادامه این کارگاه آموزشی دکتر کمال نوری استادیار بخش علوم زمین دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز به معرفی استارتاپ‌های زمین‌شناسی و معدنی پرداخته و پتانسیل‌های موجود جهت برگزاری این گونه استارتاپ‌ها در استان فارس بررسی شد.

وی ابراز امیدواری کرد که فعالیت شرکت‌های استارتاپی در حوزه زمین‌شناسی و معدن  زمینه‌ساز اشتغالزایی بیشتر در این حوزه‌ها باشد.

 

عناوین برگزیده