تاریخ: ۱۶ آبان ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۲:۵۵
بازدید: ۲۳۸
کد خبر: ۲۱۹۸۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سرگئی لاوروف:

اروپا با تحریم روسیه میلیاردها یورو از دست می‌دهد

می متالز - وزیر خارجه روسیه گفت که اتحادیه اروپا با پیروی از آمریکا و تحریم روسیه خود را تنبیه می‌کند.
اروپا با تحریم روسیه میلیاردها یورو از دست می‌دهد

به گزارش می متالز به نقل از خبرگزاری راشا تودی، «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه، گفت که اتحادیه اروپا با پیروی از آمریکا و تحریم روسیه در حقیقت خود را تنبیه می‌کند. با این حال، این تحریم‌ها باعث می‌شود که این اتحادیه میلیاردها یورو از دست بدهد. 

لاوروف، در مصاحبه با روزنامه اسپانیایی ال پایس، از تیره‌گی روابط میان روسیه و اتحادیه اروپا اظهار تاسف کرد و آن را غیرعادی خواند.

وی افزود که اختلاف میان دو بلوک برآمده از فشارهای خارجی است. 

لاوروف گفت: «افسانه تهدید روسیه، از خارج به اتحادیه اروپا تحمیل شده است.»

وی افزود که بیشتر تحریم‌های اعمال شده بر روسیه،‌ «به دستور مستقیم» واشنگتن صورت گرفته است و اتحادیه اروپا، برخلاف آمریکا، از این سیاست بسیار متضرر شده است. 

وزیر خارجه روسیه گفت: «تخمین ضرری که کشورهای عضو اتحادیه اروپا از تحریم روسیه متحمل شده‌اند بسیار متفاوت است. برخی تخمین‌ها حاکی از آن است که این کشورها احتمالا ۱۰۰ میلیارد یورو ضرر کرده‌اند. سیاستمداران اروپایی باید این قضیه را به‌خوبی درک کنند.»

لاوروف افزود: «ما بارها آمادگی‌مان برای آب کردن یخ روابط را اعلام کرده‌ایم. اما این اروپا است که باید قدم نخست را بردارد.»

این دیپلمات برجسته افزود: «امیدواریم که عقل سلیم در نهایت دست بالا را بگیرد، چراکه این تحریم‌ها نه سود اتحادیه اروپاست و نه به سود روسیه.»

عناوین برگزیده