تاریخ: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۲:۳۷
بازدید: ۱۷۹
کد خبر: ۲۲۴۳۷
سرویس خبر : انرژی
آژانس بین‌المللی انرژی هشدار داد:

احتمال ورود بازار نفت به مازاد عرضه

می متالز - آژانس بین‌المللی انرژی در گزارشی از احتمال بروز مازاد عرضه نفت در سال 2019 میلادی به تبع افزایش عرضه و آرام شدن روند رشد تقاضا خبر داد.
احتمال ورود بازار نفت به مازاد عرضه

به گزارش می متالز، در گزارش ماهانه آژانس بین‌المللی انرژی میزان افزایش تقاضای جهانی نفت برای سال 2018 و 2019 میلادی به ترتیب در سطح 1/3 و 1/4 میلیون بشکه در روز برآورد شده که این رقم تغییری را نسبت به گزارش پیشین این نهاد نشان نمی‌دهد.

با این وجود آژانس در گزارش خود از احتمال فروکش کردن تقاضا از سوی برخی کشورهای عضو سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی سخن گفته امری که می‌تواند تعادل بازار متاثر سازد.

همچنین این نهاد پیش‌بینی عرضه نفت را نسبت به گزارش پیشین ارتقا داده است. براین اساس میزان رشد عرضه نفت در خارج از اوپک برای سال جاری و آتی میلادی به ترتیب در سطح 2/4 و 1/9 میلیون بشکه برآورد شده است. با در نظر گرفتن این شرایط احتمال ورود بازار نفت به مازاد عرضه در سال آینده میلادی وجود دارد.

ذکر این نکته ضروری است که آژانس بین المللی انرژی در گزارش اخیر خود پیش‌بینی تقاضا برای نفت خام اوپک را با کاهشی 300 هزار بشکه‌ای در سطح 31/3 میلیون بشکه تخمین زده است.

عناوین برگزیده