تاریخ: ۰۱ دی ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۱:۲۸
بازدید: ۶۵۱
کد خبر: ۲۵۰۳۴
سرویس خبر : متالورژی و مواد
محسن عبدالعظیمی، قائم مقام مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت تامین ماسه ریخته‌گری:

ورود به بازارهای جهانی بدون برنامه‌ریزی ممکن نیست

می متالز - ورود به بازارهای جهانی، به عوامل و مسائل مختلفی بستگی دارد. ایران با توجه به معادن و ذخایر بسیار غنی خود، امکان ورود و موفقیت بسیار زیادی را در بازار بین‌المللی دارد.
ورود به بازارهای جهانی بدون برنامه‌ریزی ممکن نیست

به گزارش می متالز، در این راستا، گفت‌وگویی را با قائم مقام مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت تامین ماسه ریخته‌گری انجام داده ایم. محسن عبدالعظیمی اعتقاد دارد که شرط اصلی ورود به بازارهای جهانی، برنامه‌ریزی دقیق و منسجم است. در ادامه متن کامل این گفت‌وگو را مطالعه کنید.

 

شرایط تولید در سال جاری در مقایسه با سال گذشته چه تغییراتی داشته و با چه چالش‌هایی مواجه است؟

مشکلات متعددی در بازار داخلی برای تولید و حمل‌و نقل ایجاد شد؛ اعتصاب رانندگان طی چندین مرتبه تاثیر منفی در قیمت تمام‌شده واحدهای تولیدی داشت و منجر به افزایش قیمت‌ها، علی‌رغم تمایل آن‌ها شد. در خصوص حجم تولید، شرکت تامین ماسه ریخته‌گری برنامه‌ای دارد تا حجم تولید خود را به نسبت سال گذشته افزایش دهد. طبق این برنامه‌ریزی، طی 3 سال آینده آمار شرکت از نظر ریالی و مقداری باید با افزایش همراه خواهد شد. کیفیت، به‌عنوان عامل رقابتی بسیار مدنظر قرار دارد، به‌نحوی که بحث رقابت در کیفیت بسیار مهمتر از بحث کمیت محسوب می‌شود. بدین منظور چندین پروژه کیفی برای محصولات در نظر گرفته شده است که قصد داریم تا در سال 98 با قدرت بالاتری، تولید محصولات شرکت را افزایش داده و بروی آن متمرکز شویم. در رابطه با بازار صادراتی، برنامه های صادراتی به کشورهای همسایه مد نظر است که در حال مذاکره می باشیم. این شرکت در راستای افزایش بهره‌وری، با ایجاد تیم و کارگروه تخصصی، در حال بهبود اثربخشی واحدهای مختلف است.

 

میزان استقبال شرکت‌های خارجی از محصولات ایران و اشکالات این حوزه تا چه حدی است؟

میزان استقابل خوب بوده؛ خوشبختانه معادن ایران ویژگی خاصی دارند و مشابه ماسه‌های خارجی در معادن فیروزکوه موجود است. با توجه به ضریب گرد‌گوشگی و خلوص بالا، استقبال مناسبی از این محصولات این شرکت صورت گرفته است. دولت باید از صادرکنندگان حمایت کرده تا حجم صادرات افزایش یافته و نتایج خوبی در این زمینه حاصل شود. بنابراین گسترش همکاری با کشورهای اروپایی و سایر کشورها بستگی به سیاست‌های کلی کشور دارد.

عناوین برگزیده