تاریخ: ۱۸ دی ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۴:۴۴
بازدید: ۲۳۳
کد خبر: ۲۶۲۱۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سازوکار مالی با ایران راه‌اندازی می‌شود؟

می متالز - سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه کار برای ایجاد سازوکاز مالی با ایران در حال پیشرفت است، گفت: این سازوکار به زودی راه اندازی می‌شود.
سازوکار مالی با ایران راه‌اندازی می‌شود؟

به گزارش می متالز، مایا کوچیانچیک؛ سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری در بروکسل گفت: روند ایجاد سازوکار مالی ویژه با ایران برای دور زدن تحریم‌های آمریکا ادامه دارد.

به گفته وی در حقیقت این کاری است که توسط کشورهای عضو (اتحادیه اروپا) در حال انجام است. طبق اطلاعاتی که داریم این روند ادامه دارد و به خوبی در حال پیشرفت است.

کوچیانچیک گفت: این سازوکار به زودی راه‌اندازی خواهد شد. ما بر این باوریم که این سازوکار در هفته‌های آینده برای انجام تجارت مشروع با ایران عملیاتی می‌شود.

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین تصریح کرد: این بخشی از تلاش‌های گسترده‌تر اتحادیه اروپا برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران تا زمانی است که این کشور نیز به تعهدات مرتبط هسته‌ای‌اش عمل می‌کند.

پیش از این، فدریکا موگرینی؛ مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته بود که سازوکار مالی با ایران تا پایان سال 2018 راه‌اندازی می‌شود اما مقام‌های ایران به‌طور مکرر این انتقاد را مطرح می‌کنند که اروپا تاکنون نتوانسته این سازوکار را ایجاد کند.

عناوین برگزیده