تاریخ: ۱۸ دی ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۴:۵۶
بازدید: ۴۲۵
کد خبر: ۲۶۲۱۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

پیش‌بینی قیمت طلا در روز سه‌شنبه

می متالز - در معاملات روز سه‌شنبه شاخص دلار سرانجام به مدار صعود بازگشت و همین امر بازار طلا را زیر فشار قرار داد. در عین کاهش تقاضا برای طلا به عنوان دارایی امن در خلال برگزاری مذاکرات تجاری چین و آمریکا نیز در تزلزل قیمت این محصول تاثیرگذار بود.
پیش‌بینی قیمت طلا در روز  سه‌شنبه

به گزارش می متالز، پس از افت شاخص دلار در سه جلسه متوالی، امروز این نماگر در مسیر صعودی قرار گرفت و همین امر تقاضا برای طلا را به عنوان دارایی امن کاهش داد. از صبح سه‌شنبه شاهد آغاز فرآیند شناسایی سود در جفت ارزها اصلی بودیم امری که به بهبود وضعیت دلار در برابر سبدی از ارزهای مطرح جهان منجر شد. شاخص دلار در برهه کنونی با افزایشی 0/2 درصدی در سطح 95/9 واحد قرار دارد.

در عین حال وزیر بازرگانی آمریکا شب گذشته نسبت به حصول توافق تجاری میان کشور متبوعش با چین ابراز امیدواری کرد. دور جدید مذاکرات تجاری دو اقتصاد بزرگ جهان از روز گذشته در پکن آغاز شده است. انتشار این خبر نیز تقاضا برای طلا را به عنوان دارایی امن  بازار نقدی و آتی کاهش داد.

در معاملات امروز قیمت طلا در بازار آتی کامکس با کاهشی 5/6 دلاری در سطح 1284 دلار قرار دارد. در بازار نقدی این محصول بیش از 6 دلار ارزان شده و در سطح 1283 دلار معامله می‌شود.

پیش‌بینی سه‌شنبه‌‌ (چهارچوب زمانی روزانه در بازار نقدی)

سیگنال‌های نزولی: قیمت در سطوح پایین تر از میانگین موزون نمایی 5 روزه(1284 دلار) قرار گرفته است. نمودار RSI روندی نزولی را درپیش گرفته  هیستوگرام MACD در حال قطع کردن خط سیگنال به سمت پایین است.

سیگنال‌های صعودی: قیمت در سطوح بالاتر از میانگین‌ موزون نمایی 13 روزه (1277 دلار) قرار داشته و در سطوح فراتر از میانگین موزون نمایی 62 روزه (1246 دلار) تثبیت شده است.

سیگنال تایید: سیگنال تایید قابل اتکایی در دست نیست

حمایت‌های پیش‌رو: دو حمایت 1282 و 1277 دلار (میانگین 13 روزه) پیش روی طلا قرار دارد. سناریوی بدبینانه سقوط قیمت تا 1273 دلار است.

مقاومت‌های پیش‌رو:  ابتدا مقاومت 1284 دلار (میانگین 5 روزه)  و سپس 1287 دلار در مسیر طلا قرار دارند.

نتیجه‌گیری: در صورت عدم نفوذ قیمت به کمتر از میانگین 13 روزه می توان به تثبیت قیمت طلا در سطوح کنونی امیدوار بود.

عناوین برگزیده