تاریخ: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۳:۲۰
بازدید: ۳۹۵
کد خبر: ۲۶۳۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

با سرمایه‌گذاری ۳ هزار میلیارد تومانی پروژه آلومینیوم پارس‌هنزا در رفسنجان احداث می‌شود

می متالز - فرماندار رفسنجان گفت: پروژه آلومینیوم پارس‌هنزا با سرمایه‌گذاری ۳ هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی ۵ هزار نفر در کشکوئیه رفسنجان احداث می‌شود.
با سرمایه‌گذاری ۳ هزار میلیارد تومانی پروژه آلومینیوم پارس‌هنزا در رفسنجان احداث می‌شود

حمید ملانوری بعداز ظهر امروز در جمع خبرنگاران پیرامون بازدید از بخش کشکوئیه اظهار داشت: طی امروز از پروژه آلومینیوم پارس‌هنزا بازدید کردیم که از چند سال پیش این پروژه مطرح شده است.

وی بیان داشت: ۴۰۰ هکتار به عنوان نخستین شهرک بخش خصوصی منطقه کشکوئیه به این پروژه اختصاص دارد که تنها شهرک بخش خصوصی است و قرار است در آن دو کارخانه پتروشیمی و شمش آلومینیوم احداث شود.

فرماندار رفسنجان با اشاره به تحریم‌ها و ماندن پروژه پارس‌هنزا در دوره قبل افزود: در این دوره سرمایه‌گذاران ورود کردند و جلوی انتقال این پروژه به سیرجان و بندرعباس را گرفتند.

وی تصریح کرد: هفته گذشته طرح آلومینیوم پارس‌هنزا در شورای اقتصاد مطرح و به تصویب رسید و تا چند روز آینده چاه آن حفر و شاهد احداث آن خواهیم بود.

ملانوری عنوان کرد: این کارخانه ۳ هزار نفر به طور مستقیم و ۲ هزار نفر غیرمستقیم اشتغالزایی دارد و در بازار و در حوزه معادن نیز اشتغالزایی خواهد داشت و تحول بزرگی در حوزه صنعت در شهرستان ایجاد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در نیمه اول امسال عملیات اجرایی احداث پروژه پارس‌هنزا با ۳ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ایجاد می‌شود.

فرماندار رفسنجان با اشاره به مشکل آب کارخانه فروسیلیسیوم در این بخش گفت: این مشکل با پیگیری برطرف شد و این پروژه هم به‌زودی احداث و همچنین عملیات اجرایی نیروگاه گازی کلنگ‌زنی می‌شود که در جوار پست کشکوئیه واقع شده است.

وی ادامه داد: در بخش کشکوئیه در این سه‌ سال کارهای بزرگی انجام شده و در حوزه آسفالت جاده‌ها مشکلات حادی وجود داشت که برطرف شد.

ملانوری اظهار کرد: امیدواریم در سال جاری در ادامه کارهای خوبی که در این چند سال در بخش کشکوئیه انجام شده شاهد تحولات بزرگتری در این روستا باشیم و طرح احیاگران آبادی به طور جدی در این بخش به ویژه در روستای راویز اجرایی شود تا مردم را به روستا برگردانیم.

وی به بازدید از ایستگاه راه‌آهن احمدآباد اشاره کرد و گفت: مرمت و نماسازی و رنگ‌آمیزی ایستگاه انجام می‌شود و سهمیه مسافر از این ایستگاه افزایش می‌یابد.

این مسؤول اظهار کرد: دو موضوع وصل‌کردن راه‌آهن احمدآباد به رفسنجان و کرمان و احداث ایستگاه نوق در دستور کار جدی دولت قرار گرفته است و اگر خط آهن ما به کرمان وصل شود کریدوری ایجاد می‌شود که به راه‌آهن سیستان و بلوچستان، زرند و سیرجان و بندرعباس وصل می‌شویم و اتفاقات خوبی در حوزه ریلی رخ خواهد داد.

وی ابراز داشت: جاده بین کشکوئیه و منطقه نوق با مشارکت خیران زیرسازی و با کمک‌های محلی آسفالت شود و ما نیز در بخش دولتی پیگیری می‌کنیم تا تکمیل شود.

فرماندار رفسنجان متذکر شد: راه‌های رفسنجان به نوق و رفسنجان به داوران در اولویت‌های اصلی راه‌های شهرستان برای رفع مشکل است.

عناوین برگزیده