تاریخ: ۲۰ دی ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۳:۴۳
بازدید: ۲۱۰
کد خبر: ۲۶۳۰۵
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
در بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه سهند تبریز مطرح شد؛

خصوصی‌سازی‌های ناصحیح موجب اعتراضات برحق کارگری شده / چرا «ماشین‌سازی‌ تبریز» را به فردی واگذار کردند که سوادش در حدِ ششم ابتدایی‌ست؟!

می متالز - بسیج دانشجویی دانشگاه سهند تبریز در بیانیه‌ای به ابهامات و مشکلات خصوصی‌سازی «ماشین‌سازی تبریز» پرداخت و خواستار پاسخگویی مسئولان شد.
خصوصی‌سازی‌های ناصحیح موجب اعتراضات برحق کارگری شده / چرا «ماشین‌سازی‌ تبریز» را به فردی واگذار کردند که سوادش در حدِ ششم ابتدایی‌ست؟!

به گزارش می متالز، بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند تبریز که همراه با جمعی از کارگران ماشین‌سازی تبریز، روزدوازدهم دی ماه در تجمعِ مقابل سازمان خصوصی‌سازی در تهران شرکت کرده، در بیانیه‌ای، خصوصی‌سازی «ماشین‌سازی تبریز» را مورد انتقاد قرار داده است.

در این بیانیه آمده است: نظر به اهمیت فراوان اصل ۴۴ و لزوم اجرای صحیح آن، مدتی است که به این روند واگذاری صنایع مختلف، حساس شده و با مشکلات آن درگیر شده‌ایم. از همان ابتدا دلسوزان کشور و فعالین دانشجویی نسبت به این روند افسار گسیخته‌ی واگذاری صنایع مختلف منتقد و خواستار اصلاح آن بوده‌اند. روندی که ماحصل آن چیزی غیر از نابودی صنایع مختلف من جمله ماشین‌سازی تبریز، هفت تپه، هپکو، آذرآب، فولاد خوزستان و.... نبوده است! و در کمال تاسف شاهد این هستیم که این واگذاری‌ها هر ساله رشد فزونی را پیش گرفته است.

این تشکل دانشجویی تاکید کرده است: مشکل و مسئله‌ی ما اصل خصوصی‌سازی نیست، بلکه روندی می‌باشد که سازمان خصوصی‌سازی به ریاست آقای پوری حسینی در پیش گرفته است، که رسما این حجم از بی‌مسئولیتی و ناکارآمدی در خصوصی‌سازی را گردن اصل ۴۴ می‌اندازد. جوابگو بودن شخص رئیس این سازمان نسبت به این روند و ارائه‌ی توضیحات درمورد اینکه چرا در خصوصی‌سازی صنایع، اصولی راهبردی که برای مثال به سه مورد آن در زیر اشاره می‌شود رعایت نشده نقاط ابهامی است که به آن پاسخی داده نمی‌شود:

در ادامه این بیانیه می‌خوانیم: واقعیت انکارناپذیر این است که روند خصوصی‌سازی‌های نادرست و غیرکارشناسی این سازمان موجب افرایش تنش‌های اجتماعی زیادی گردیده و نارضایتی به حق کارگران شریف این مرز و بوم را در پی داشته است.

منبع: ایلنا
عناوین برگزیده