تاریخ: ۲۳ دی ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۹:۴۳
بازدید: ۱۶۶۴
کد خبر: ۲۶۴۲۲
سرویس خبر : انرژی
قیر رایگان در سال ۹۸ به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

سازوکار توزیع قیر رایگان در سال ۹۸

می متالز - براساس لایحه بودجه سال۹۸، در سال آینده به میزان ۶ هزار میلیارد تومان، قیر رایگان در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار داده می‌شود.
سازوکار توزیع قیر رایگان در سال ۹۸

به گزارش می متالز، صدیف بدری؛ سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در این باره می‌گوید: از سال 94 مجلس و دولت مصوبه‌ای را برای ارایه قیر رایگان جهت اجرای طرح‌های عمرانی به ویژه راه سازی تصویب و اجرایی کردند و این مصوبه هر سال در بودجه‌های سنواتی تکرار می‌شود.

ارایه 6 هزار میلیارد تومان قیر رایگان

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس، در تشریح تبصره یک لایحه بودجه سال 98 گفت: براساس این تبصره، در سال آینده به میزان 6 هزار میلیارد تومان، قیر رایگان در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار داده خواهد شد.

ایجاد انگیزه برای پیمانکاران با ارایه قیر رایگان

وی گفت: ارایه قیر رایگان برای پیمانکاران ایجاد انگیزه بالایی برای اجرای پروژه های عمرانی می کند و این مسئله موجب توسعه طرح های عمران شهری و روستایی و پروژه های راه سازی می شود.

ارایه قیر رایگان به پروژه‌های عمرانی

بدری ادامه داد: دولت در لایحه بودجه سال 98 پیشنهاد داده است که به میزان 6 هزار میلیارد تومان قیر رایگان به پروژه ها اختصاص داده شود، اما در تبصره پیشنهادی دولت تناژ و حجم قیر ارائه شده ذکر نشده، از این رو کمیسیون عمران مجلس سقف 3 میلیون تن قیر رایگان را در مصوبه آورده است.

قیر رایگان به کدام دستگاه‌ها اختصاص داده می‌شود؟

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: بر اساس تبصره یک لایحه بودجه سال 98، 50 درصد از قیر در نظر گرفته شده برای شهرداری ها جهت اجرای طرح های روستایی شهری و روستایی، مسکن مهر و فرودگاه ها و بازآفرینی شهری، 13 درصد در اختیار وزارت جهاد کشاورزی برای اجرای طرح های مالچ پاشی، 17 درصد در اختیار بنیاد مسکن، 17 درصد در اختیار سازمان شهرداری ها و 3 درصد نیز در اختیار سازمان نوسازی مدارس قرار خواهد گرفت. سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: مصوبه بودجه‌ای مجلس برای سال 98 جهت ارائه قیر رایگان کاملا شفاف است و دستگاه های مربوطه به ویژه وزارت نفت مکلف به اجرای تمام مفاد این مصوبه هستند.

عناوین برگزیده