تاریخ: ۲۶ دی ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۲:۴۷
بازدید: ۲۳۳
کد خبر: ۲۶۶۴۵
سرویس خبر : زمین شناسی

واگذاری پنج پروانه اکتشافی معدنی تا فردا نهایی می شود

می متالز - معاون اکتشاف سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات ‌معدنی کشور اعلام کرد که مزایده پنج پروانه اکتشافی شامل پلی متال، طلا، گلاکونیت و ید در استان‌های خراسان رضوی و گلستان امروز(سه شنبه) و فردا برگزار می شود.
واگذاری پنج پروانه اکتشافی معدنی تا فردا نهایی می شود

به گزارش می متالز، «عباس گل‌محمدی» افزود: پیرو مجوزهای اخذ شده، سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور از این پس می‌تواند محدوده‌های معدنی و سایر مجوزهای معدنی صادر شده به نام این سازمان را از طریق مزایده عمومی به بخش خصوصی توانمند در زمینه معدن واگذار کند.
به گفته وی، مقدمات قانونی و اداری این مزایده‌ها طی شده و امروز آگهی واگذاری پروانه‌های اکتشافی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور در روزنامه‌ نوبت صبح قدس و فردا در روزنامه جام‌جم منتشر می شود.
وی اظهار داشت: این سازمان از عموم علاقه ‌مندان معدنی و بخش خصوصی دارای توان فنی و مالی مناسب برای شرکت در این مزایده دعوت به عمل می‌آورد.
این مسئول خاطرنشان کرد: مطابق اسناد مزایده اطلاع رسانی عمومی وضعیت و اطلاعات قابل ارائه به پیشنهاد دهندگان برای پروانه‌های ذکر شده در جلسه توجیهی در تاریخ 13بهمن ماه آینده انجام خواهد شد.
در هفت ماه نخست امسال 597 فقره پروانه اکتشاف معدنی صادر شد که در مقایسه با هفت ماه پارسال، هفت درصد افزایش داشته است.
این در حالی است که تعداد گواهی کشف های صادر شده معدنی در این مدت، 284 فقره بوده و همچنین 331 پروانه بهره برداری معدنی صادر شده است که در مقایسه با هفت ماه پارسال به ترتیب کاهش 3.7 درصدی و 21 درصدی نشان می دهد.

عناوین برگزیده