تاریخ: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۴:۲۳
بازدید: ۱۹۰
کد خبر: ۲۷۹۵۲
سرویس خبر : انرژی
مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی:

۱۱۳ روستای خراسان رضوی به شبکه گاز متصل شدند

می متالز - مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی از اتصال یکصد و سیزده روستای استان خراسان رضوی به شبکه سراسری گاز کشور خبر داد.
۱۱۳ روستای خراسان رضوی به شبکه گاز متصل شدند

به گزارش می متالز، حمید فانی صبح امروز (شنبه، ۱۳ بهمن) در آیین بهره‌برداری از خط لوله انتقال گاز تربت حیدریه - کاشمر گفت: امروز افزون بر افتتاح و کلنگ‌زنی ۲ خط انتقال گاز، ۱۱۳ روستای خراسان رضوی با پوشش دهی ۱۹ هزار خانوار به همراه شهر سمیع‌آباد از نعمت گاز برخوردار شدند.

وی افزود: امروز عملیات اجرایی گازرسانی به ۹۲ روستا، گازرسانی به ۹۳۴ واحد صنعتی و تولیدی و ۱۲ ایستگاه تقلیل فشار نیز کلنگ‌زنی شد.

مدیر عامل شرکت گاز خراسان رضوی با اشاره به این که  در دهه فجر چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، ۲ ایستگاه تقلیل فشار و ۱۷۱ واحد صنعتی نیز گازرسانی شدند، تاکید کرد: در سال ۹۵ هر دو روز یک روستا گازرسانی ‌می‌شد، اما در سال ۹۶ این آمار به هر ۱۲ ساعت یک روستا تغییر کرد و در هر ۱۲ ساعت عملیات کلنگ‌زنی گازرسانی به یک روستای دیگر آغاز شد.

فانی با اشاره به این که آخرین شهر باقی مانده استان خراسان رضوی شهر بار است که در اوایل سال ۹۸ گازدار می شود، گفت: پرونده گازرسانی شهری و روستایی خراسان رضوی سال آینده به اتمام خواهد رسید و ضریب نفوذ گازرسانی روستایی به ۹۷.۵ درصد خواهد رسید.

وی تصریح کرد: استان خراسان رضوی اکنون ۲ میلیون و ۲۴۱ هزار و ۴۹۵ مشترک گاز دارد و با استفاده از ۳۱ هزار و ۶۳۳ کیلومتر شبکه گاز ۹۹.۹ درصد جمعیت شهری و ۸۵ درصد جمعیت روستایی را از نعمت گاز بهره‌مند کرده است.

آیین بهره‌برداری رسمی از «خط لوله انتقال گاز تربت حیدریه-کاشمر»، «آغاز عملیات اجرایی خط لوله انتقال گاز دیزباد- تربت حیدریه»، «بهره‌برداری رسمی از گازرسانی به شهر سمیع‌آباد، ۱۱۳ روستا، ۱۷۱ واحد تولیدی و صنعتی و ۲ ایستگاه تقلیل فشار گاز» و «آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به ۹۲ روستا، ۹۳۴ واحد تولیدی و صنعتی و ۱۲ ایستگاه تقلیل فشار گاز» هم اکنون در شهر نسر از توابع تربت حیدریه با حضور حسن منتظر تربتی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، علیرضا رزم‌حسینی، استاندار خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا عصمتی، امام جمعه تربت حیدریه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استان خراسان رضوی در حال برگزاری است.

عناوین برگزیده