تاریخ: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۳:۴۸
بازدید: ۴۲۴
کد خبر: ۲۸۲۹۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

صف‌نشینی برای فلزات رنگی

می متالز - کانون تمرکز معاملات امروز سهام حول سهام تولیدکنندگان فلزات رنگی قرار دارد. دادوستد نمادهای گروه روی و مس عموما در نزدیکی سقف مجاز قیمتی انجام می‌شود. حجم قابل‌توجه عرضه مانع از تشکیل صف‌های پایدار خرید در نمادهای بزرگتر شده است. با این وجود این سطح از عرضه را نمی‌توان در مقابل ارزندگی سهام عنوان کرد. چشم‌انداز آتی قیمت فلزات و کالاهای پایه همچنان مساعد ارزیابی می‌شود و پتانسیل‌های سهام برای قدرت‌نمایی در ماه‌های پایانی بیش از هر موقع دیگری است.
صف‌نشینی برای فلزات رنگی

به گزارش می متالز به نقل از دنیای بورس، رشد قیمت فلزات پایه در معاملات پایانی شب گذشته و امروز صبح بورس فلزات لندن سبب شده تا توجه معامله‌گران در داد و ستدهای امروز بورسی به نمادهای گروه مس و روی معطوف شود. در آخرین معاملات امروز قیمت روی در سطوح بالاتر 2800 دلار به ازای هر تن قرار گرفته و مس در نزدیکی 6215 دلار معامله می‌شود. این سطوح از قیمت پس از در گرفتن جنگ تعرفه‌ای بین امریکا و چین مدت‌هاست که ثبت نشده بود.

«دنیای بورس» روز یکشنبه در گزارش «فملی» و «فاسمین» در انتظار نشانه‌ها بر صعود قیمت‌ها به عنوان یکی از عوامل مورد انتظار که جهش قیمتی این نمادها را در پی خواهد داشت تاکید کرد. نشانه‌ها از روند بازارهای جهانی همچنان مساعد با صنایع کالایی کشور است. با این وجود در پی تعطیلی بازارهای چین در آستانه سال نوی این کشور، تحرکات بازارها با احتیاط بیشتر و نوسان محافظه‌کارانه‌تری دنبال می‌شود. تعطیلات چین یکشنبه هفته آتی به پایان می‌رسد و به نظر می‌رسد باید در انتظار سیگنال‌های قوی‌تری از شرق آسیا باشیم.

در عین حال باید تاکید کرد که بازار مرجع برای تعیین نرخ محصولاتی مانند فولاد و محصولات پتروشیمی به چین گره خورده است و علاوه بر تعطیلات آمار این بازارها با تاخیر بیشتری منتشر می‌شود.

روند فعلی بازارهای جهانی انتهای سال چشم‌نوازی را برای نمادهای بنیادی بورس تهران نوید می‌دهد. از دیگر سود همان‌گونه که در گزارش‌‌های پیشین اشاره شد به نظر می‌رسد موانع فروش شرکت‌هایی همچون «فاسمین» و «فملی» در حال مرتفع شدن است و با توجه به حجم‌های قابل‌توجه موجودی این دو شرکت امکان عملکرد فراتر از انتظار این دو شرکت در ماه‌های پیش رو وجود دارد.

در این رابطه مطالعه گزارش‌های زیر به مخاطبان توصیه می‌شود:

در داد و ستدهای امروز دو نماد «فملی» و «فاسمین» عرضه‌های پرحجم حقوقی از نکات جلب‌توجه کننده برای بازار است.  با نزدیک شدن به انتهای سال مالی و  نیاز به تامین نقدینگی این مساله تا حدود زیادی قابل درک است. از سوی دیگر این عرضه‌ها را می‌توان به عدم اشراف به ارزندگی سهام نسبت داد. 

در گزارش‌های پیشین اشاره شد که آمار موجود از فروش بیش از 22 هزار تن کاتد «فملی» تا میانه بهمن ماه خبر می‌دهد؛ این در حالی است که کل حجم فروش این محصول طی فصل پاییز کمتر از 30 هزار تن بود. رشد همزمان نرخ‌ها با باز شدن دوباره مجاری فروش می‌توان ایده‌آل‌ترین شرایط برای سودآوری شرکت را رقم بزند. 

با تقویت خوشبینی‌ها به پایان نزدیک جنگ تجاری، برآوردها از سطوح قیمتی فلزات نیز با رشد ملموس مواجه شده است. در آخرین اخبار، سیتی‌گروپ امریکا سقف 6700 دلاری را برای مس طی 3 تا 6 ماه آینده برآورد کرده است. 

از دیگر سو به نظر می‌رسد فلز روی نیز حرکت به سمت سطح 3 هزار دلاری را برای ادامه مسیر انتخاب کرده است. رفع موانع صادراتی برای تولیدکنندگان روی نیز می‌تواند دو ماه باقیمانده از سال را با رشد محسوس نرخ‌ها و مبالغ فروش همراه کند. 

عناوین برگزیده