تاریخ: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۱:۰۶
بازدید: ۴۸۳
کد خبر: ۲۹۲۳
سرویس خبر : انرژی

پروژه انرژی خورشیدی عربستان می تواند هزاران شغل ایجاد کند

می متالز - به دنبال تغییرات ساختار اقتصادی عربستان و فاصله گرفتن از وابستگی به درآمد های نفتی، این کشور این بار به دنبال پروژه جدید انرژی خورشیدی و ایجاد 7 هزار شغل تا سال 2020 می باشد.
پروژه انرژی خورشیدی عربستان می تواند هزاران شغل ایجاد کند

می متالز - به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از Russia Today، وزیر انرژی و منابع طبیعی عربستان اذعان کرد، "سرمایه گذارانی که مایل به سرمایه گذاری در زمینه ساخت نیروگاه خورشیدی و بادی با ظرفیت تولید حدود 3.45 گیگاوات در سه سال آینده هستند باید بدانند که 30 درصد از منابع مالی این طرح صرف نیروی کار و شرکت های داخلی می شود."

مدیر دفتر توسعه پروژه های تجدید پذیر عربستان سعودی، ترکی الشهری، در مصاحبه ای با بلومبرگ خاطر نشان کرد که "ما به دنبال ایجاد ارزش می باشیم. قصد ما صرفا آوردن شرکت هایی که امکانات تولیدی را در سطوح کیفی بالا ارائه می دهند و باعث کاهش هزینه های مصرف کنندگان می شود نیست، بلکه ما تصمیم داریم محصولی را تولید کنیم که بتواند با بازار های خارجی رقابت کند و صادر شود."

جمعیت رو به رشد و افزایش تقاضای برق در کشور از جمله دلایل اصلی برنامه نیروگاه خورشیدی هستند. ریاض قصد دارد همزمان با کاهش صادرات نفتی، از طریق تنوع بخشیدن به بخش های مختلف اقتصاد، درآمد زایی دولت را افزایش دهد.

الشهری افزود، "ما به پروژه تولید برق به عنوان مکمل صادرات نفت نگاه می کنیم زیرا درآمد حاصل از انرژی های تجدید پذیر برای ما مفید تر از نفتی می باشد ک این روز ها ارزشش کاهش یافته.این پروژه کاملا متناسب با مشخصات تقاضای ما بوده زیرا تقاضای انرژی برق عربستان بسیار بالا می باشد."

با توجه به گزارش منتشر شده از سوی آژانس بین المللی انرژی، عربستان روزانه در پیک مصرفی ماه های تابستان، حدود 900 هزار بشکه نفت را صرفا برای تامین انرژی مورد نیاز دستگاه های تهویه هوا و روشنایی چراغ های این کشور، می سوزاند.

گزارش شده است که وزرای عربستان به دنبال اجرای مزایده دوم معاملات انرژی برای توسعه دهندگان انرژی های تجدید پذیر می باشند و این در حالی است که دولت امتیاز ویژه تضمین اعطای کار تا 25 سال را برای این طرح قرار داده است. در همین راستا دولت عربستان اعلام کرده است که زمین و اتصالات شبکه ای پروژه را در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهد و آن ها باید تنها به فکر ساخت نیروگاه های برق باشند. به عنوان بخشی از چشم انداز 2030 عربستان قصد دارد با تنوع بخشیدن به بخش های اقتصادی کشورش از سوخت های فسیلی فاصله بگیرد و به سمت ترغیب صنعت داخلی در جهت ساخت محصولات صادراتی گام بردارد. این برنامه همچنین شامل ایجاد بانک ، صنعت گردشگری و تولید می باشد که قرار است هزینه های این پروژه ها از درآمد حاصل از تولید انرژی تامین شود.

منبع: تابناک
عناوین برگزیده