تاریخ: ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۱:۲۱
بازدید: ۲۷۹
کد خبر: ۲۹۶۷۴
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران :

قرارداد اعطای تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی نوسازی مسکن بزودی مبادله می شود

می متالز - مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با تأکید براینکه تعداد محلات هدف در برنامه بازآفرینی را کاهش خواهند داد، گفت: پروژه ها هدفمند خواهند شد و موافقتنامه اعتبارات مورد نیاز به زودی مبادله و اعلام خواهد شد.
قرارداد اعطای تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی نوسازی مسکن بزودی مبادله می شود

به گزارش می متالز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید محمد پژمان در نشست مدیران کل استان ها در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با تأکید بر اصلاحات و تغییرات جدی در طرح بازآفرینی شهری اظهار داشت: در طرح بازآفرینی و رویکردهای آن اصلاحاتی ایجاد شده است و برنامه هدف و نقشه راه تدوین می شود.

وی با تأکید براینکه محوری ترین موضوع شرکت بازآفرینی شهری، احداث مسکن  است، بیان داشت: مهمترین موضوع در محلات هدف، توجه به مخاطرات ناشی از ناپایداری مسکن است و توجه به خدمات زیربنایی و روبنایی به تناسب آن باید انجام شود.

پژمان در ادامه با اشاره به بحث پروژه بازآفرینی و هدفمند شدن آن گفت: در حال حاضر ۲۷۰۰ محله هدف داریم که گفته شده هرسال ۱۰ درصد آن یعنی روی ۲۷۰ محله کار صورت بگیرد، که عدم تناسب با بضاعتمان دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: موافقتنامه اعتبارات مورد نیاز به زودی مبادله و اعلام خواهد شد، با این حال از استان ها می خواهیم از این محل اعتبارات کلیه دیون پروژه های قبلی خود را داده و سپس پروژه های نیمه تمام را تکمیل کنند و با اتمام پروژه ها موارد جدید در دستور کار قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ادامه داد: قرارداد این موضوع نهایی شده و به زودی در حضور وزیر راه و شهرسازی امضا خواهد شد، طی این قرارداد جدید۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان وام و ۱۵ تا ۲۰ میلون ودیعه را با نرخ سود ۹ درصد نهایی شده است.

پژمان افزود: وامی که قرار بود دولت یارانه اش را بدهد تا الان رقمی در خصوص یارانه تسهیلات توسط دولت اختصاص پیدا نکرده و در بودجه سال آینده هم چیزی منظور نشده است که در حال مذاکره هستیم تا ۲۵۰ میلیارد تومان یارانه این بخش را از منابع در اختیارمان پرداخت کنیم.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در نشست مدیران کل استان ها با وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بحث سنددار کردن بناها در این طرح به عنوان بالاترین فعالیت گفت: با توافقی که با سازمان ملی زمین و مسکن در خصوص موارد تصرفی داشتیم موافقت شد تا اسناد این املاک برای سند زدن در اختیار شرکت بازآفرینی باشد و توسط این مجموعه انجام شود. بابت در اختیار گذاشتن اراضی، این زمین ها باید از سوی استان ها معرفی شده و شرکت بازآفرینی با افزایش سرمایه آن ها را در اختیار بگیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی دراین مورد گفت: نحوه استفاده از این اراضی به نحوی است که اگر بتوانیم برای ان ارزش افزوده ایجاد کنیم با کار کردن روی این موضوع از نتیجه آن می توانیم بهره ببریم.

عناوین برگزیده