تاریخ: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۰:۴۴
بازدید: ۳۴۶
کد خبر: ۲۹۸۹۵
سرویس خبر : زمین شناسی
امضای توافق‌نامه همکاری سه جانبه؛

ایران و بلاروس در جستجوی راه‌های گسترش مناسبات زمین‌شناسی

می‌متالز - توافق‌نامه سه جانبه همکاری میان سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، پژوهشکده علوم‌زمین و مرکز تحقیقات زمین‌شناسی بلاروس به امضا رسید.
ایران و بلاروس در جستجوی راه‌های گسترش مناسبات زمین‌شناسی

به گزارش می‌متالز، در ادامه سفر دکتر علیرضا شهیدی معاون وزیر و سرپرست این سازمان به بلاروس، توافق‌نامه سه جانبه همکاری میان سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، پژوهشکده علوم‌زمین و مرکز تحقیقات زمین‌شناسی بلاروس به‌منظور توسعه مناسبات علمی و فنی در زمینه‌های زمین‌شناسی، اکتشاف و آموزش و تربیت نیروی انسانی در ۶ بند به امضا رسید.

بر اساس این گزارش، این توافق‌نامه که به امضای  آقای والنتین یاسکف مرکز تحقیقات زمین‌شناسی بلاروس و علیرضا شهیدی سرپرست سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور رسیده است، دارای اعتبار ۳ ساله بوده و مقرر شد برنامه‌های پیشنهادی هر دو طرف به‌منظور نهایی شدن و به اجرا درآمدن مواد آن حداکثر در ۳ ماه تهیه و در اختیار کارگروه‌های تخصصی هر دو کشور قرار گیرد.

در این بازدید که دکتر حمید نظری معاون پژوهشی پژوهشکده علوم‌زمین و سرپرست روابط بین‌الملل سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور و همچنین آقای علیرضا سیحون رایزن اقتصادی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلاروس، دکتر علیرضا شهیدی را همراهی می‌کنند؛ از بخش‌های زمین‌شناسی و آزمایشگاه‌های شیمی واقع در مرکز تحقیقات زمین‌شناسی بلاروس بازدید به عمل آمد.

عناوین برگزیده