تاریخ: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۰:۲۵
بازدید: ۳۲۵
کد خبر: ۲۹۹۶۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ادعای بانک پاسارگاد برای فروش نقد ۳.۲ هزار میلیاردی سه بلوک در روزهای پایانی!

می متالز - بانک پاسارگاد هم مدعی فروش بلوکی و نقد بیش از ۳.۲ هزار میلیارد تومانی مپنا، توسعه معادن و فلزات و بیمه پاسارگاد آن هم در روزهای پایانی سال شده تا حداقل در ظاهر و صرفا" بر روی کاغذ، مجری تکالیف باشد.
ادعای بانک پاسارگاد برای فروش نقد ۳.۲ هزار میلیاردی سه بلوک در روزهای پایانی!

به گزارش می متالز، درحالی حدود دو هفته به پایان سال جاری باقی مانده که تعداد شرکت ها و سازمان های عرضه کننده بلوکی سهام در بورس و فرابورس بیشتر می شود تا حداقل در ظاهر و صرفا" بر روی کاغذ هم که شده ، تکلیف مسئولان ارشد نظام مبنی بر خروج از بنگاهداری و تصمیم به فروش زیرمجموعه ها عمل شود.

در آخرین رویداد مربوط به این جریان صوری ، بانک پاسارگاد هم مدعی فروش بلوکی سه شرکت مپنا ، سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات و بیمه پاسارگاد آن هم به صورت نقد شده تا از ترکیب سهامداری این سه شرکت خارج شود که با توجه به شرایط حاکم بر اقتصاد، احتمال بسیار اندکی خواهد داشت .

بر همین "وپاسار" اعلام کرده ابتدا در روز یکشنبه 19 اسفند دو بلوک 10 و 9.9 درصدی بیمه پاسارگاد و شامل بیش از 340.2 و 336.7 میلیون سهم را به قیمت پایه هر سهم 840 تومان در فرابورس عرضه خواهد کرد.

سپس در روز سه شنبه 21 اسفند هم دو بلوک 5.56 و 5.41 درصدی مپنا و سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات را روانه میز فروش بورس خواهد کرد.

بلوک "رمپنا" شامل بیش از یک میلیارد و 112 میلیون و به قیمت هر سهم 890 تومان و بلوک "ومعادن" هم بیش از یک میلیارد و 845 میلیون سهم به قیمت 850 تومان است.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده