تاریخ: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۸:۲۷
بازدید: ۳۵۳
کد خبر: ۳۰۷۷۹
سرویس خبر : زمین شناسی

تشکیل جلسه پیگیری علل وقوع رانش زمین در طالقان

می‌متالز - علل وقوع رانش زمین در طالقان بررسی و راهکاهایی جهت جلوگیری از خطرات احتمالی بیشتر ارائه شد.
تشکیل جلسه پیگیری علل وقوع رانش زمین در طالقان

به گزارش می‌متالز به نقل از مرکز پژوهش‌های کاربردی این سازمان، بازدید و نشست تخصصی با حضور رئیس مرکز پژوهش‌های کاربردی، شهردار، معاون فرماندار و معاون اداره‌گاز شهرستان طالقان و جمعی از کارشناسان در این منطقه برگزار شد.

بر اساس این گزارش، دکتر فریبرز قریب در همین رابطه گفت: در پی اطلاع مدیریت بحران استان البرز مبنی بر وقوع رانش زمین در منطقه طالقان و درخواست تیم کارشناسی جهت بررسی رخداد مذکور، گروه‌های متخصص از مرکز پژوهش‌های کرج و مدیریت مخاطرات سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور به محل اعزام شدند و در حال بررسی، مطالعه و برداشت هستند.

وی افزود: در نشست تخصصی بنا به درخواست فرمانداری و شهرداری شهرستان صورتجلسه‌ای مبنی بر ارائه راهکار و نظارت بر حادثه به وجود آمده تا رفع شرایط بحرانی تهیه شد.

رئیس مرکز پژوهش‌های کرج افزود: از آنجا که احتمال ادامه لغزش برای قسمت‌های بالادست نیز وجود دارد، تیم کارشناسی مرکز پژوهش‌ها جهت ارائه راهکارهای لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی بیشتر و خارج کردن منطقه از حالت بحرانی همکاری‌های لازم را با شهرستان به عمل خواهد آورد.

در این جلسه و بازدید همچنین مشکلاتی که در پی زمینلغزش در جاده هشتگرد و طالقان رخ داده بررسی شدند و موارد دیگر زمین‌لغزش در سطح شهرستان نیز مورد بازدید قرار گرفت.

شایان ذکر است، رانش و لغزش در ساعت ۲۳ و ۱۰ دقیقه روز ۱۴ اسفند در دامنه جنوبی مشرف به بلوار ورودی شهرک طالقان رخ داده و در ادامه، حرکت لغزشی بعد از ۲۰ دقیقه منجر به گسیختگی خط اصلی شبکه گاز (لوله ۲۵۰ PSI) شهرستان طالقان شده است و در نهایت منجر به آتش‌سوزی مهیب در نقطه گسیختگی لوله گاز و بالا رفتن شعله‌های آتش تا ارتفاع زیاد شد.

عناوین برگزیده