تاریخ: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۰:۴۷
بازدید: ۲۴۹
کد خبر: ۳۰۸۰۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کلیه اختیارات وزیر صمت برای نظام مهندسی معدن به سرقینی واگذار شد

می متالز - گردهمایی روسای سازمان نظام مهندسی معدن کشور در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.
کلیه اختیارات وزیر صمت برای نظام مهندسی معدن به سرقینی واگذار شد

به گزارش می متالز، داریوش اسماعیلی رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران در این گردهمایی اظهار کرد: قرار بود این جلسه هفته گذشته با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شود که این اتفاق رخ نداد و به دلیل سفر و همراهی با رییس جمهور در این گردهمایی حضور ندارند.
وی ادامه داد: وزیر کلیه اختیارات خود درخصوص نظام مهندسی معدن را به دکتر سرقینی واگذار کردند و از این پس دستورالعمل ها و آیین نامه هایی که از سوی وزیر صمت باید انجام شود بر عهده معاونت معدنی است که کار ما را آسان تر کرده است.
اسماعیلی ادامه داد: سازمان نظام مهندسی معدن تفاهمنامه های متعددی را به امضا رسانده است. برای مثال با شرکت تامین سبز که زیر مجموعه شستا است تفاهم نامه به امضا رسیده و وارد فاز اجرایی شده است. همچنین تفاهمنامه ای با صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی به امضا رسیده و بحث پرداخت وام را خواهیم داشت.
رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران ادامه داد: ما در استان ها چیزی با عنوان میز صندوق بیمه در استان ها نداشتیم و تفاهمنامه ای به شکل عملی بین نظام مهندسی معدن و این صندوق نبوده است‌ اما اکنون ما جلساتی را با صندوق بیمه برگزار کردیم و توانستیم آن را وارد فاز اجرایی کنیم.
وی گفت: امضای تفاهمنامه با شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران نیز به امضا رسانده ایم که وارد فاز اجرایی می شود.
وی ادامه داد: به دنبال امضا تفاهم‌نامه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ، وزارت ارتباطات مجموعه سرمایه گذاری غدیر، وزارت نیرو و سازمان نقشه برداری هستیم‌.
همچنین اسماعیلی گفت: طی جلسه با رییس هیات عامل ایمیدرو قرار است تفاهم نامه ای در 3 بخش تنظیم شود. این تفاهم نامه در زمینه آموزش ، طرح جامع پژوهش ، جذب سرمایه گذار در بخش معدن، به وجود آوردن فرصت سرمایه گذاری ، شناسایی موانع سرمایه گذاری است.
رییس سازمان نظام مهندسی معدن کشور ادامه داد: همچنین یکی دیگر از پیشنهادات ما برای سازمان ایمیدرو درخصوص اجرای نقشه راه معدن و صنایع معدنی است. در این نقشه وظایف معاونت ها مشخص شده است و از 72 بند آن 30بند مربوط به سازمان ایمیدرو است.

وی افزود: سازمان نظام مهندسی معدن نیز در این میان آمادگی خود را برای اجرایی کردن تفاهمنامه با ایمیدرو اعلام کرده است که تا پایان فروردین 98 وارد فاز اجرایی شود و بتوانیم در سال جدید قرارداد خوبی با ایمیدرو داشته باشیم.

منبع: عصر معدن
عناوین برگزیده