تاریخ: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۶:۵۳
بازدید: ۲۹۴
کد خبر: ۳۰۸۶۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

سرمایه گذاری مس در منطقه ویژه اقتصادی از دستورات اکید وزیر صنعت

می متالز - نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید وزیر صمت از کارخانه اسید مس سرچشمه در خصوص سفر دیروز وزیر صنعت معدن و تجارت در رفسنجان بیان کرد: وزیر صنعت بر سرمایه گذاری مس در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان بسیار تاکید داشت.
سرمایه گذاری مس در منطقه ویژه اقتصادی از دستورات اکید وزیر صنعت

به گزارش می متالز به نقل از روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه، احمد انارکی محمدی اظهار کرد: برای جلوگیری از خام فروشی مس و کاهش بیکاری لازم است صنایع پایین دستی مس در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان هرچه زودتر راه اندازی شود.
وی با اشاره به اینکه بزرگترین معدن روباز مس جهان در رفسنجان وجود دارد ادامه داد: راه اندازی کارخانجات توسط مس در این مکان می تواند بخش عمده بیکاری را رفع کند و رونق در تولیدات مس هم چشمگیر خواهد بود.
انارکی محمدی بیان کرد: یکی دیگر از برنامه های مورد تاکید وزیر صنعت معدن و تجارت راه اندازی هرچه سریعتر کارخانه تولید اسید سولفوریک مجتمع مس سرچشمه بود که با راه اندازی آن آلایندگی ها کاهش خواهد یافت لذا امیدواریم در آینده ای نزدیک این کارخانه به بهره برداری برسد.
وی افزود: وزیر صنعت، معدن و تجارت که به همراه رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و هیات همراه به رفسنجان سفر کرده بود در رابطه با مشکلات با صنعت گران این شهرستان به بحث و تبادل نظر نشستند و از آنجایی که بخشی از مشکلات در این حوزه به دلیل تحریم ها و بروکراسی های اداری و نیز مبادلات ارزی کالاهای تولیدی، صادرات آنها و برگشت پول حاصل از صادرات کالا به ایران بر میگردد لذا برای حل این موضوعات نیز تدابیری اندیشیده شد.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده