تاریخ: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۲:۳۰
بازدید: ۲۶۰
کد خبر: ۳۰۸۹۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیر طرح پیمانکار کارخانه اسید سولفوریک مجتمع مس سرچشمه

پروژه سبز صنعت مس سر موعد مقرر به پایان رسید

می متالز - فروزین باقری گفت: با وجود تحریم‌ها و خروج اتوتک به‌عنوان پیمانکار اصلی از این طرح موفق شدیم با تکیه بر توان و تجربه داخلی پروژه سبز صنعت مس را سر موعد مقرر و طبق قولی که به هیات‌دولت مبنی بر اتمام این طرح تا پایان سال 97 داده بودیم به پایان برسانیم.
پروژه سبز صنعت مس سر موعد مقرر به پایان رسید

به گزارش می متالز به نقل از مس پرس، فروزین باقری مدیر طرح پیمانکار کارخانه اسید سولفوریک مجتمع مس سرچشمه که در سه سال گذشته کار ارزیابی و پیشرفت این طرح را برعهده داشت درباره اهمیت این پروژه سبز گفت: پس از راه‌اندازی پروژۀ ذوب که به افزایش ظرفیت تولید شرکت مس منجر شد، برای این‌که بتوانیم تمام اثرات آلاینده روی محیط زیست را خنثی کنیم، پروژۀ طرح توسعۀ اسید تعریف شد تا ضمن کنترل آلایندگی با بهره‌برداری از این طرح  صنعت مس به یک صنعت سبز تبدیل ‌شود.
وی افزود: با بهره‌برداری این پروژه، دیگر شاهد اثرات منفی در محیط زیست نخواهیم بود و تمام پروژه‌های طرح توسعۀ ذوب شامل کارخانۀ تولید مس و اسید می‌تواند به‌عنوان یک پروژۀ سبز در کشور مطرح شود.
فروزین باقری با بیان این‌که تکنولوژی این پروژه، متعلق به شرکت اتوتک است گفت: وقتی استراتژی پروژۀ اسیدسولفوریک تعریف شد، ضمن عقد قرارداد با شرکت اتوتک، 60 درصد تجهیزات پروژه از خارج تأمین شد.

وی با بیان این‌که این پروژه مسیر مهندسی، تأمین و ساخت را طی کرده است، گفت: مطابق قرارداد، این پروژه باید یک‌ماه زودتر راه‌اندازی می‌شد و تمام تجهیزات خارجی هم شش‌ماه قبل از آن، یعنی مرداد 97، به سایت منتقل می‌شد که پس از اعمال تحریم‌ها، در مسیر اجرای پروژه کمی تأخیر ایجاد شد.
وی افزود: در دومین مرحلۀ تحریم‌ها که در 13 آبان تحمیل شد، شرکت سازندۀ تجهیزات سیاست‌های خود را به شرکت مس اعلام و بیان کرد آخرین تاریخی که می‌تواند با پروژه همکاری کند، 13 آبان‌ماه است؛ بر این اساس، مشکلات زیادی ازنظر سوپروایزری، انتقال تجهیزات، انتقال لوازم یدکی و تأمین مواد مصرفی بر پروژه وارد شد.
وی بیان کرد: همچنین در عملیات اجرایی نیز تغییراتی انجام گرفت تا در مسائل سوپروایزری و در زمینۀ تأمین مواد مصرفی، از ظرفیت‌های داخلی استفاده شود تا بر مشکلات غلبه کنیم.
باقری ادامه داد: برای اجرای این پروژه، تلاش همه‌جانبه‌ای انجام گرفت که با این اقدامات و با تکیه بر توان و تجربه داخلی به‌رغم تحریم‌ها، پروژه در اوایل اسفندماه سال جاری به مرحله پیش‌راه‌اندازی رسیده است.

منبع: مس پرس
عناوین برگزیده