تاریخ: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۰۸:۵۶
بازدید: ۲۶۲
کد خبر: ۳۰۹۰۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

فرستنده دیجیتال شهرک مس سرچشمه راه اندازی می شود

می متالز - در تفاهم نامه بین صداوسیمای مرکز کرمان و مجتمع مس سرچشمه مصوب شد فرستنده دیجیتال شهرک مس سرچشمه راه اندازی شود.
فرستنده دیجیتال شهرک مس سرچشمه راه اندازی می شود

به گزارش می متالز، در جلسه ای که به همین منظور با حضور مدیر کل و معاونان صداوسیمای مرکز کرمان در مجتمع مس سرچشمه برگزار شد همچنین مقرر شد رادیو اف ام در محیط کارخانه راه اندازی شود.
مرمت جاده ایستگاه پرقدرت تلویزیونی لاشکار واقع در ارتفاعات مجتمع مس سرچشمه و تامین آب آشامیدنی ایستگاه از طریق شهرک مس از دیگر مصوبات این جلسه بود.
بر اساس این تفاهم نامه همچنین مصوب شد قابلیت های شهرستان رفسنجان و مجتمع مس از طریق صداوسیمای مرکز کرمان مستندسازی و سریال شهدای مس و شهرستان رفسنجان ساخته شود.
مدیر مجتمع مس سرچشمه در این جلسه گفت: امسال سالی طلایی در تولید مس بود و رکورد تولید ۴۰ سال اخیر مس در صنایع مس ایران شکسته شد.
احمدی افزود: صنایع مس ایران امسال در حوزه تولید ۴ پله در دنیا رشد کرده است و تولید با وجود تحریم ها و مشکلات ایجاد شده در واردات تجهیزات ، همچنان انجام شده است.
وی از تولید ۲۴۰ هزار تن مس کاتد در کشور خبر داد و گفت : طرح اسید که به تازگی در مجتمع مس سرچشمه راه اندازی شده با تولید ۶۰۰ هزار تن اسید سولفوریک در سال ، وضعیت زیست محیطی منطقه را بهبود می بخشد و ۱۲۰ میلیون یورو هزینه داشته است
مدیرکل صداوسیمای مرکز کرمان هم در این دیدار برای معرفی قابلیتهای شهرستان رفسنجان قول مساعد داد و گفت: جاذبه های گردشگری شهرستان رفسنجان میتواند در سطح ملی مطرح شود و کمک مجتمع مس سرچشمه میتواند معرفی این ظرفیت ها را سرعت ببخشد.

عناوین برگزیده