تاریخ: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۱:۲۲
بازدید: ۱۶۴
کد خبر: ۳۱۲۲۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

توضیح ۴ شرکت درباره نرخ فروش، تهاتر تسهیلات، انعقاد قرارداد و ...

می متالز - معادن منگنز، لعابیران، حفاری شمال و کیسون درباره تعدیل نرخ فروش به ذوب آهن، تهاتر تسهیلات با مطالبات تامین اجتماعی، انعقاد دو قرارداد راهبری و پروژه فرزانگان ، شفاف سازی و توضیح دادند.
توضیح ۴ شرکت درباره نرخ فروش، تهاتر تسهیلات، انعقاد قرارداد و ...

به گزارش می متالز، 4 شرکت معادن منگنز، لعابیران، حفاری شمال و کیسون درباره تعدیل نرخ فروش محصولات به ذوب آهن، تهاتر تسهیلات با مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت،انعقاد قرارداد راهبری و پروژه فرزانگان دست به شفاف سازی زده و توضیح دادند.

بر این اساس،"کمنگنز" درباره تعدیل نرخ فروش محصولات به ذوب آهن اعلام کرد: از 25 اسفند ماه تعدیل ناشی از نحوه محاسبات نرخ فروش محصولات به شرکت ذوب آهن بر اساس قیمت سه ماهه به جای قیمت ۶ ماهه شمش فولاد خوزستان احتساب می شود.نسبت به کل دارایی ها در سال مالی قبل ۲.۳۹ درصد و نسبت به کل درآمد فروش در سال مالی قبل ۳.۷۶ درصد بوده است.

همچنین جلیل حجازی مدیرعامل شرکت لعابیران اعلام کرد: پیرو اخذ مصوبه تهاتر تسهیلات این شرکت با مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت با توجه به اقدامات انجام شده و سقف اعتباری بانک ها مبلغ ۲۲.۲ میلیارد تومان از بدهی‌های بانکی لعابیران به صورت قطعی در سال ۹۷ تهاتر شد.

با توجه به جزء ۲ بند و تبصره ۵ لایحه بودجه سال ۹۸ که به دولت اجازه داده شده مطالبات نهادهای عمومی غیردولتی به شرکت های تابعه و وابسته به آنها با بدهی های آنها به بانک مرکزی یا بانک ها و موسسات اعتباری غیر بانکی که تا پایان سال ۹۶ ایجاد شده، تهاتر شود، شرکت لعابیران در حال پیگیری است که سایر بدهی های بانکی را نیز با توجه به ظرفیت بند و تبصره ۵ لایحه بودجه سال ۹۸ تهاتر کند که این امر نیز پس از اقدام نهایی در سال آتی اطلاع رسانی خواهد شد.

شرکت کیسون درخصوص پروژه فرزانگان اعلام کرد: قرارداد امضا شده با شرکت فرزانگان و ابلاغیه رسمی قرارداد توسط کارفرما در ۱۴ اسفند ماه که به منزله تاییدیه کارفرما در خصوص انعقاد قرارداد است، مجددا ارسال می شود. همچنین ارتباط فی مابین شرکت کیسون با شرکت فرزانگان، ارتباط پیمانکار و کارفرما است. تشابه نام خانوادگی امضا کنندگان قرارداد از طرف پیمانکار و کارفرما اتفاقی است.

۲. نقش این شرکت در پروژه مذکور نقش پیمانکار در قالب قرارداد EPCC است و تامین مالی پروژه بر عهده کارفرما است و از نظر این شرکت تامین مالی از طرف کارفرما قطعی است.

۳. نرخ تسعیر ارز در سالهای ۹۸، ۹۹ و ۱۴۰۰ بر اساس نرخ ارز در سامانه نیما است.

۴. با توجه به اینکه این شرکت پیمانکار پروژه مذکور است، ریسک های اجرای پروژه ایستگاه صنعت پیمانکاری است که همگی در محاسبات و در زمان شرکت در مناقصات در نظر گرفته شده است. ریسک های مهم پروژه تحت پوشش بیمه های مسئولیت مدنی و تمام خطر قرار خواهد گرفت. مجوز های زیست محیطی،قرارداد خرید خوراک، مصوبه احداث و خرید و آماده سازی زمین و طرح توجیه اقتصادی پروژه توسط کارفرما اخذ شده و مخاطرات جدی از این منظر متوجه پروژه نیست. در صورت عدم اجرای پروژه صرفا ظرفیت درآمدی پیش‌بینی شده محقق نخواهد شد.

۵. مبالغ عنوان شده در افشای قرارداد مزبور مبتنی بر قرارداد امضا شده بود و محاسبات مرتبط با سود به صورت پیش بینی است قرارداد فوق به همراه ابلاغیه کارفرما کتبا به استحضار حسابرس رسیده است.

شرکت حفاری شمال از انعقاد دو قرارداد مهم مبنی بر راهبری دستگاه حفاری نیمه شناور ایران امیرکبیر و و راهبری و نگهداشت شناورهای کاسپین و اسکله پشتیبانی و تامین کادر پشتیبانی در یک اسفند ماه خبر داد.

بر این اساس، شرکت نفت خزر طرف قرارداد به مبلغ ۲۴.۴ و ۱۴ میلیارد تومان است که این مبلغ بر اساس صورتحساب پرداخت و تسویه می‌شود. تاریخ موثر اجرای این قرارداد از ۵ اسفندماه برای تامین نیروی انسانی و نگهداری دستگاه حفاری نیمه شناور ایران امیرکبیر و راهبری و نگهداشت شناورهای کاسپین یک، دو و سه، اسکله پشتیبانی و تامین کادر پشتیبانی مرتبط در دریای خزر لحاظ می شود.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده