تاریخ: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۱:۱۸
بازدید: ۱۶۰
کد خبر: ۳۱۲۹۰

مقیمی: تحریم‌ها هیچ تاثیری بر ترانزیت با کنوانسیون تیر ندارد

می متالز - عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: تحریم‌ها نمی تواند هیچ تاثیر منفی بر ترانزیت با کنوانسیون تیر داشته باشد.
مقیمی: تحریم‌ها هیچ تاثیری بر ترانزیت با کنوانسیون تیر ندارد

به گزارش می متالز، سیده فاطمه مقیمی اظهار کرد: این کنوانسیون از سال 1958 در ژنو تصویب شد و مدت‌ زیادی از عضویت ایران در این کنوانسیون می‌گذرد.

وی با بیان اینکه سالهاست از کنوانسیون تیر استفاده می‌کنیم، افزود: اکنون بحث این است که که قراردادهای تیر از حالت کاغذی به الکترونیک تبدیل شود و اعلام وصول در مرزهای ورودی و خروجی هر کشور در مسیر کنوانسیون از این طریق انجام شود.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه در چند سال اخیر کشورهای افغانستان و پاکستان نیز به این کنوانسیون پیوسته‌اند، ادامه داد: کشور ترکیه نیز سالهاست، عضو این کنوانسیون شده و ایران در این مسیر با خوشنامی کار کرده است.

وی تاکید کرد: موسسه ضامن این کنوانسیون در ایران اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران است.

بر اساس این گزارش، ایران اولین بستر اجرایی کارنه تیر الکترونیک را در دنیا فراهم کرده و اکنون در آستانه راه اندازی دومین پروژه خود است. در این راستا، برنامه ریزی شده است تا تمام کشورهای کریدور شمال - جنوب تا حدود 5 سال آینده از این روش برای ترانزیت کالاهای خود بهره ببرند. بازرگانان معتقدند که تحریم‌های آمریکا نمی تواند هیچگونه مشکلی در این مسیر ایجاد کند.

عناوین برگزیده