تاریخ: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۴:۴۷
بازدید: ۱۷۸
کد خبر: ۳۱۳۴۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی:

احیای معادن غیرفعال و راکد در دستور کارسال 98 قرار دارد

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: احیای معادن غیرفعال و راکد در دستور کار قرار دارد و این مهم در توسعه فعالیت معدن کاران و افزایش اشتغال نقش موثری دارد.
احیای معادن غیرفعال و راکد در دستور کارسال 98 قرار دارد

به گزارش می متالز، محمدرضا حاجی پور در حاشیه شورای معادن استان مرکزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ششمین جلسه شورای معادن استان با توجه به تفویض اختیاری که وزیر به شورای استانی داده به ریاست استاندار مرکزی با محوریت روند پیگیری و تعیین تکلیف محدوده های معدنی برای ارائه مهلت ها و بخشش حقوق دولتی و موضوعاتی مربوط به تمدید مهلت برای بهره برداران معادن تشکیل شد.

وی افزود: با توجه به رویکرد حمایتی که مجموعه حوزه اقتصادی استانداری دارند به دنبال احیای معادن غیرفعال و راکد در جهت توسعه فعالیت معدن کاران در مجموعه استان هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تصریح کرد: با توجه به ضرورت حفظ محیط زیست و مباحث آلاینده تصمیماتی در جلسه اتخاذ و مقرر شد به بهره برداران معادن ابلاغ شود تا بتوان در راستای پیگیری‌های استان آنها را عملیاتی کنیم.

حاجی پور بیان کرد: با توجه به فرمایش مقام‌معظم رهبری که معدن را جایگزین نفت دانستند امیدواریم با فعالیت های معدن کاران ضمن حفظ محیط زیست و اشتغال و سرمایه گذاری در مجموعه استان به شرایط مطلوب در بحث استخراج از معادن برسیم.

وی ادامه داد:در حال حاضر ۵۰۰ معدن فعال در استان وجود دارد و امسال با توجه به رویکردی که در بحث صدور مجوزها بود بالغ بر ۵۲ پروانه اکتشاف، ۳۷ گواهی کشف و ۳۲ پروانه بهره برداری جدید صادر شد.

حاجی پور اضافه کرد: برای هر کدام از معادن به صورت مجزا مصوباتی وجود دارد که سازمان صمت موظف به ابلاغ این مصوبات به بهره برداران است.

وی افزود: به استناد ماده ۱۲ قانون معادن مصوبات شورای معادن لازم الاجرا و قطعی است و در صورتی که معدن کاران نسبت به مصوبات اعتراض داشته باشند ظرف مدت سه ماه می‌توانند از طریق دیوان عدالت اداری شکایت خود را مطرح کنند اما با توجه به اینکه اقدامات به صورت دقیق و کارشناسی صورت می گیرد عمدتا این مصوبات به تایید شورای عالی معادن کشور هم می‌رسد و تاکنون اعتراضی در خصوص نحوه تصمیم گیری در شورای معادن وجود نداشته است.

عناوین برگزیده