تاریخ: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۰۰:۰۶
بازدید: ۲۷۰
کد خبر: ۳۱۴۳۱
سرویس خبر : انرژی
با یک میلیارد دلار اعتبار

مخازن نفت و گاز گچساران توسعه می‎یابد

می متالز - مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت: یک میلیارد دلار اعتبار برای توسعه مخازن این شرکت در قالب طرح توسعه ۲۸ مخزن اختصاص یافت.
مخازن نفت و گاز گچساران توسعه می‎یابد

به گزارش می متالز، هوشنگ صیدالی اظهار کرد: گچساران به عنوان گلوگاه صادرات نفت دارای نقش حیاتی در اقتصاد کشور است.

وی تصریح کرد: شرکت بهره‌برداری نفت وگاز گچساران به عنوان دومین شرکت تولیدکننده نفت در منطقه جنوب است که افزون‌ بر ۲۰ درصد نفت کشور در این شرکت تولید می‌شود.

صیدالی، قرار گرفتن تأسیسات این شرکت در چهار استان کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، بوشهر و فارس را از ویژگی‌های مهم این شرکت دانست.

وی اظهار کرد: شرکت گچساران به منظور تحقق سیاست‌های خوداتکایی و خودکفایی، گام‌های بلندی برداشته شده و با توجه به توانمندی‌های متخصصان و سازندگان داخلی تحریم‌ها هیچ وقت کارساز نشده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت: این شرکت با ساخت بیش از یک هزار و ۷۰۰ قلم از قطعات و لوازم فنی مورد نیاز به خودکفایی قابل قبولی در ساخت و تعمیر قطعات مورد نیاز تاسیسات و ماشین‌آلات خود دست یافته است.

صیدالی گفت: استفاده از توان داخلی و دستیابی به تکنولوژی‌های جدید، رکن اصلی بهره ‌وری و عامل مهم در پیشبرد اهداف کلیدی شرکت است.

 وی با اشاره به اهمیت نیروی انسانی در پیشبرد اهداف سازمان اظهار کرد: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران به‌عنوان گلوگاه حیاتی و اقتصادی کشور با دارا بودن منابع انسانی متخصص، متعهد و مجرب قادر خواهد بود با برنامه‌ریزی منسجم به اهداف تولیدی و صیانت از مخازن خود دست یابد.

صیدالی تصریح کرد: مدیریت فنی با تمرکز بر برنامه‌ریزی مدون و جامع فنی و ارائه نقشه راه روند تولید و بهبود عملکرد را در سطح شرکت تسریع بخشیده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت: ۴۰ درصد کارکنان شاغل در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در بخش عملیات مشغول به فعالیت هستند که به‌منظور رضایتمندی و پویایی کارکنان عملیاتی و فنی شرکت با پیگیری‌های انجام شده در سطح وزارت نفت و شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، ساختار سازمانی شرکت در این  دو بخش ارتقا یافته است.

وی گفت: یک میلیارد دلار در قالب قراردادهای عملیات میدان‌محور برای توسعه دو میدان نفتی اصلی و ۹ میدان فرعی شرکت گچساران در سال جاری اختصاص یافته است که با اجرای این طرح‌ها افزون بر رونق کسب‌وکار و توسعه منطقه بخشی از بودجه‌های آنها صرف مسئولیت‌های اجتماعی و طرح‌های اولویت‌دار عمرانی، فرهنگی و آموزشی در منطقه می‌شود.

عناوین برگزیده