تاریخ: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۰:۵۱
بازدید: ۲۷۰
کد خبر: ۳۱۴۴۵
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
سرقینی در گفت و گو با «می متالز» عنوان کرد:

شرکت های فولادی بایستی مصرف آب خود را کاهش دهند / امیدواریم مسکن رونق بگیرد

می متالز - جعفر سرقینی گفت: تولید فولاد ما امروز دو برابر ظرفیت مورد نیازمان است و در صورت عدم صادرات به مشکل خواهیم خورد.
شرکت های فولادی بایستی مصرف آب خود را کاهش دهند / امیدواریم مسکن رونق بگیرد

در حاشیه «نهمین همایش و نمایشگاه چشم انداز صنعت فولاد و معدن ایران با نگاهی به بازار» خبرنگار «می متالز» با جعفر سرقینی - معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت - مصاحبه کوتاهی را انجام داد که مشروح آن را در ذیل می خوانید:

جناب آقای دکتر سرقینی نهمین همایش صنعت فولاد و معدن دنیای اقتصاد را چطور دیدید؟

همایش خوب و پرباری بود و از سخنرانی ها بسیار استفاده کردیم.

در جایی به فولاد مبارکه و ذوب آهن و بحث مصرف آب اشاره کردید که علی رغم صرفه جویی انتظار می رود که باز هم پایین تر بیاید در این مورد نظرتان چیست؟

بله به عنوان مثال فولاد مبارکه مصرف آب خود را تا 40 درصد کاهش داده است اما در دنیا شرکت هایی که مصرف آب آنها بسیار کمتر از فولاد مبارکه است  نیز در حال فعالیت می باشند و من معتقدم باز هم می توانند روی آن کار کنند.

در مورد بهینه سازی هزینه ها صحبت کردید. آیا در وزارت خانه در این مورد برنامه هایی با شرکت ها دارید؟

ببینید شرکت ها می توانند با ارتقای تکنولوژی، با کم کردن مصرف انرژی، آب، برق، گاز و نیروی انسانی در صورت لزوم هزینه های تمام شده های خود را پایین بیاورند.

آقای سرقینی شما بر صادرات تاکید زیادی دارید برنامه وزارت خانه برای تسهیل صادرات چیست؟

اگر ما 5 درصد صادرات فولاد نداشته باشیم این امر قطعا متوقف می شود. تولید فولاد ما امروز دو برابر ظرفیت مورد نیازمان است و در صورت عدم صادرات به مشکل خواهیم خورد.

بر بازار داخل و GDP  تاکید فرمودید در این زمینه توضیح می دهید؟ آیا وزارت صمت با وزارت مسکن و شهرسازی مذاکراتی در این مورد داشته است؟

بله موضوعی که به آن اشاره شد فقط در بحث مسکن تاثیر گذار است. ما امیدواریم مسکن رونق بگیرد. این اطمینان را به وزارت مسکن و شهرسازی دادیم در صورتی که مسکن رونق بگیرد ما در تامین فولاد و سیمان و دیگر موارد هیچ مشکلی نداشته و مازاد نیاز بازار را تولید کنیم.  

گفت و گو از علیرضا جعفری نژاد

منبع: می متالز
عناوین برگزیده