تاریخ: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۲:۵۵
بازدید: ۵۵۴
کد خبر: ۳۱۴۴۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
غریب پور در گفت و گو با «می متالز»

منتظر نظر «آی پی ام آی» برای ارائه دانش فنی و فاینانس در طرح نفلین سینیت سراب هستیم / در لامرد به دنبال جذب سرمایه گذار هستیم

می متالز - رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: شرکت «آی پی ام آی» در عسلویه نزدیک 6 میلیارد دلار پروژه قرارداد بسته و در حال اجراست و توان فنی بالایی در ایدرو دارد و ما نیز مصمم هستیم تا پروژه نفلین سینیت سراب انجام شود.
منتظر نظر «آی پی ام آی» برای ارائه دانش فنی و فاینانس در طرح نفلین سینیت سراب هستیم / در لامرد به دنبال جذب سرمایه گذار هستیم

به گزارش می متالز، خداداد غریب پور - رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) - در حاشیه بیست و یکمین سمپوزیوم و نمایشگاه بین المللی فولاد 97  که 30 بهمن و 1 اسفند 1397 در مرکز همایش ها و نمایشگاه بین المللی کیش برگزار شد به سوالات خبرنگار «می متالز» پاسخ گفت که مشروح آن به شرح ذیل است:

 

آقای دکتر در مورد تیتانیوم کهنوج توضیح می دهید؟

ما به دنبال این هستیم که تیتانیوم کهنوج را فعال کنیم و گل گهر نیز اعلام آمادگی کرده است. اولویت ما این است که با تشریفات قانونی آن را واگذار کنیم.

در مورد طرح های لامرد نیز توضیح می دهید؟

در لامرد بحث زیرساخت ها مطرح است. با وزیر محترم نیرو و سالکو در حال تامین آب لامرد هستیم  و در آنجا ما به دنبال جذب سرمایه گذاری هستیم.

در مورد طرح نفلین سینیت این طرح مدت زیادی متوقف شده بود. حتی در زمان وزارت آقای نعمت زاده یک تیم هیات نمایندگان مردم سراب و نماینده ایمیدرو برای بازدید رفتند اما روس ها اجازه بازدید نمی دادند ولی آنها به نوعی محلی که نفلین سینیت تولید می شد  را دیدند.  نهایتا در زمان شما جرقه های امیدی زده شده مباحث زیادی در این طرح است برخی معتقدند که اسملتر بهتر است و برخی نظرات دیگری دارند. به طور کلی طرح ایمیدرو برای این بحث چیست همانطور که مستحضرید مردم سراب نیز به شدت نیاز به اشتغال زایی دارند.

ببینید ما پایلوت آذرشهر را که داریم . خوشبختانه شرکت آی پی ام آی تفاهم نامه ای را امضا کرده که ظرف 4 ماه هم دانش فنی و هم فاینانس بیاورد. این شرکت در عسلویه نزدیک 6 میلیارد دلار پروژه قرارداد بسته و در حال اجراست و توان فنی بالایی در ایدرو دارد و ما نیز مصمم هستیم که این پروژه انجام شود و اگر آی پی ام آی دانش فنی و فاینانس را بیاورد با طی مراحل قانونی آن را انجام خواهیم داد.

دانش فنی این پروژه را اتوتک استارت زد در این مورد چه اندیشیده شده است؟

بهرحال این پروژه 15 سال است که متوقف مانده است. منتظر آخرین برآورد آی پی ام آی هستیم.

 پیش بینی شما از نتیجه این پروژه چیست؟

شرایط کشور ما خاص است و ما در تحریم هستیم باید منتظر نظر آی پی ام آی و ادامه کار باشیم.

گفت و گو از علیرضا جعفری نژاد

منبع: می متالز
عناوین برگزیده