تاریخ: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۹:۱۹
بازدید: ۲۳۵
کد خبر: ۳۱۴۶۷
سرویس خبر : زمین شناسی
مدیر فناوری اطلاعات سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی عنوان کرد؛

تحقق دولت الکترونیک، گام بلند سازمان زمین‌شناسی در راستای شفاف‌سازی عملکردها

می متالز - آرش ممبینی ابوالفتح گفت: دولت الکترونیکی یعنی شفافیت و چابکی دولت و مهاجرت به سمت آزاد بودن اطلاعات. از آنجایی که امکان دستکاری اطلاعات در دولت الکترونیکی وجود ندارد بنابراین برای مخاطبان این اطلاعات شفافیت ایجاد می‌شود که این خود گام نهادن در اجرای عدالت است.
تحقق دولت الکترونیک، گام بلند سازمان زمین‌شناسی در راستای شفاف‌سازی عملکردها

به گزارش می متالز، مدیر فناوری اطلاعات این سازمان با بیان این‌که دولت الکترونیکی یعنی شفافیت و چابکی دولت و مهاجرت به سمت آزاد بودن اطلاعات گفت: از آنجایی که امکان دستکاری اطلاعات در دولت الکترونیکی وجود ندارد بنابراین برای مخاطبان این اطلاعات شفافیت ایجاد می‌شود که این خود گام نهادن در اجرای عدالت است.

به گفته آرش ممبینی ابوالفتح، کشورهای ثروتمند و توسعه‌یافته دولت الکترونیک را در کشورهای خود راه‌اندازی کرده‌اند و اکنون دارای فضای شفاف در تمام حوزه‌های دولتی هستند و فعالیت شهروندان نیز به معنای واقعی ساده و راحت شده است.

وی، کاهش هزینه‌های دولت، صرفه‌جویی در وقت و انرژی، کاهش آلودگی شهر و هوا به دلیل کاهش ترافیک و عدم حضور فیزیکی، کاهش فساد اداری و افزایش سطح آگاهی مردم، بهبود کیفیت زندگی مردم و ارائه خدمات پر سرعت به مردم و همسو سازی سرمایه‌گذاری‌ها با نیازهای شهروندان و اجرای عدالت اجتماعی را به عنوان مزایای دولت الکترونیک یاد کرد.

مدیر فناوری اطلاعات سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور خاطرنشان کرد: پورتال این سازمان علاوه بر رویکرد اطلاع‌رسانی(اخبار و اطلاعیه‌ها، معرفی معاونت‌ها، مدیریت‌ها و شرح فعالیت گروه‌ها و مراکز سازمان)، با مناسب‌تر شدن زیرساخت‌های حوزه فناوری اطلاعات، نگرش خدمت محوری بر پایه رویکرد تعاملی را به وظایف خود افزوده است.

ممبینی، با بیان این‌که پورتال سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در راستای قانون دسترسی و بهره‌مندی آزاد همگان به اطلاعات تخصصی علوم‌زمین به سه ویژگی ذخیره‌سازی اطلاعات، امنیت داده‌ها و پرداخت‌ الکترونیکی مجهز شده، گفت:  خدمات بر اساس تعرفه مصوب خدمات سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

وی با اشاره به این‌که بر اساس مواد 67 و 68 قانون برنامه ششم توسعه، تکالیفی در حوزه توسعه و استقرار دولت الکترونیکی برای کلیه دستگاه‌های اجرایی تعیین شده، تصریح کرد: پیاده‌سازی خدمات سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در راستای دستورالعمل میز خدمت بخشنامه شماره 1538588 مورخ 07/09/1396 سازمان اداری و استخدامی کشور و بر اساس شاخص‌های پنجمین ارزیابی دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات صورت گرفته است.

این کارشناس مسئول با بیان این‌که خدمات الکترونیکی در سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور به سه شکل اصل G2G،G2C  و G2B ارائه می‌شوند، تاکید کرد: در صورت درخواست هر یک از خدمات، جهت تبیین جایگاه گیرندگان خدمات، عضویت در پورتال سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در قالب تکمیل فرم حقیقی یا حقوقی الزامی است.

شایان ذکر است، در میز خدمت سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، پنج خدمت الکترونیکی شامل خدمات تولید و ارائه داده‌های علوم زمین(فنی- قراردادی زمین‌شناسی)، خدمات تولید نقشه‌ها و گزارش‌های اکتشافی(فنی- قراردادی اکتشاف معادن)، خدمات تولید و ارائه داده‌های سیستماتیک علوم زمین و اکتشاف ذخائر معدنی (رقومی و انتشاراتی)، خدمات آزمایشگاهی و خدمات موزه علوم زمین ارائه شده است.

عناوین برگزیده