تاریخ: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۰:۵۲
بازدید: ۱۸۱
کد خبر: ۳۱۵۱۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

دلایل رشد قیمت روی تشریح شد؛ صف های خرید طولانی، کاهش موجودی و پیش بینی کسری عرضه سه عامل محرک قیمت های روی در بازارهای جهانی

می متالز - تحلیل ها از بازار روی جهان حاکی از آن است که روی پتانسیل بالایی برای افزایش قیمت در آینده دارد که این موضوع نشات گرفته از چند عامل شامل کاهش موجودی این فلز در انبارهای بورس فلزات لندن، صف های خرید طولانی و کسری عرضه در سال جاری می باشد.
دلایل رشد قیمت روی تشریح شد؛ صف های خرید طولانی، کاهش موجودی و پیش بینی کسری عرضه سه عامل محرک قیمت های روی در بازارهای جهانی

به گزارش می متالز، کامودیتی نوشت: محرکهای بازار روی شامل افزایش 4040 عددی صف خرید (LongPosition) مشتریان بازار بورس فلزات لندن LME دنیا در مقابل رشد 148 عددی فروش (Short) به معنی ورود سرمایه به سمت این فلز است و همین امر عامل تقویت قیمت ها شده است.

همچنین رسیدن موجودی انبارهای بورس فلزات لندن LME دنیا به کمترین سطح 11 ساله سبب شده قیمت ها افزایشی شود. انبارهای دنیا با شتاب 2069 تنی در روز، در حال تخلیه شدن به سمت چین است!

گروه مطالعات سرب و روی ILZSG می گوید که روی شاهد کسری عرضه 72 هزار تنی در سال 2019 خواهد بود که علاوه بر رقم 384 هزار تنی سال 2018 است.

عملکرد ماه ژانویه امسال نیز کسری عرضه 28 هزار تن را تایید کرده است.

گفتنی است، قیمت ورق گالوانیزه به دنبال حادثه برزیل رو به افزایش بوده که خود محرک قیمت روی خواهد بود.

به علاوه سیل در ناحیه معدن روی Mount.ISA در کویینزلند استرالیا و آتش سوزی در واحدهای کره زینک نیز عامل نگرانی است.

از اینرو، روی پتانسیل بالایی برای رشد قیمت در میان مدت دارد، لکن عواملی مثل افت 14.9 درصدی فروش خودرو در چین، افزایش 100 دلاری ضریب تبدیل کنسانتره به روی TC در کنفرانس IZC آمریکا و افزایش تولید جهانی روی توسط گلینکور و گولدکورپ می تواند رشد قیمت روی در کوتاه مدت را محدود سازد.

عناوین برگزیده