تاریخ: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۱:۵۶
بازدید: ۲۹۴
کد خبر: ۳۱۵۲۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شریعتی: ورود سازمان عالیه نظارت بر اقتصاد ضروری است

می متالز - عضو هیات مدیره خانه اقتصاد ایران با اشاره به لزوم حضور نظارت عالیه بر اقتصاد کشور، گفت: این نظارت عالیه می تواند ورود قوه‌قضایه یا سازمان اطلاعات باشد که به معنی وجود نوسانات قیمتی شدید در بازار است. چراکه با توجه هب وضعیت اقتصاد به نظر می رسد چاره‌ای جز این نیست.
شریعتی: ورود سازمان عالیه نظارت بر اقتصاد ضروری است

به گزارش می متالز، شهرام شریعتی اظهار کرد: با اتفاقاتی که در کشور رخ داده است، سال آینده سال بسیار سختی است.

وی با بیان اینکه در چنین شرایطی برای کنترل رانت‌خواری‌ها، بخشنامه‌ها رشد بیشتری خواهند داشت، افزود: نمونه بارز این اتفاق در ثبت سفارش خودرو رخ داد و شاهد این بودیم که سایت ثبت سفارش در لحظه ای‌ باز و دوباره بسته شد و مجدد در نیمه‌های شب شاهد باز شدن آن بودیم.

عضو هیأت مدیره خانه اقتصاد ایران بر نیاز نظارت عالیه بر شرایط اقتصادی کشور تاکید کرد و گفت: منظور از نظارت عالیه، حضور وزارت‌خانه مربوطه و یا بانک مرکزی نیست، بلکه یک سازمان جداگانه به عنوان ناظر عالیه است.

وی گفت: این نظارت عالیه می تواند ورود قوه‌قضایه یا سازمان اطلاعات باشد که به معنی وجود نوسانات قیمتی شدید در بازار است. چراکه با توجه به وضعیت اقتصاد به نظر می رسد چاره‌ای جز این نیست.

به گفته شریعتی، باید یک سازمان به عنوان ناظر عالیه برای پیگیری مشکلات اقتصادی وجود داشته باشد.

وی تاکید کرد: اکنون اگر تحریم‌ها را هم کنار بگذارند، وضعیت اقتصاد کشور بسیار نابسامان است و خواه و ناخواه نه دولت، نه سازمان‌های امنیتی و نه قوه‌قضاییه به تنهایی نمی‌تواند نقش ناظر را ایفا کند.

عضو هیأت مدیره خانه اقتصاد ایران تصریح کرد: از طرف دیگر همت لازم هم برای کنترل این شرایط وجود ندارد؛ از این رو سال آینده، سال بسیار سختی در بحث صادرات و اقتصاد کشور است و اگر از هم اکنون کنترل‌های لازم صورت نگیرد، عملاً صادرکنندگان و تولیدکنندگان نمی‌توانند هیچ حسابی و هیچ برنامه‌ای برای ثبت سفارش‌های خود داشته باشند.

عناوین برگزیده