تاریخ: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۲:۵۴
بازدید: ۱۹۲
کد خبر: ۳۱۵۳۲
سرویس خبر : انرژی

اتمام یک پروژه کلیدی در « نوری »

می متالز - پروژه 900 میلیارد تومانی ارتقای برج‌های جذب واحد تولید پارازایلین پتروشیمی نوری به اتمام رسید.
اتمام یک پروژه کلیدی در « نوری »

به گزارش می متالز، تقی صانعی؛ مدیرعامل پتروشیمی نوری با اعلام این خبر گفت: واحد تولید پارازایلین یکی از واحدهای مهم و کلیدی در سود‌آوری مجتمع‌های پتروشیمی آروماتیک است. این واحد دارای یکی از پیچیده‌ترین فرآیندهای شیمیایی است و به همین دلیل قیمت پارازایلین در مقایسه با ایزومرهای دیگر آن مثل ارتوزایلین از ارزش بالاتری برخوردار است.

وی با اشاره اینکه این ماده در تولید انواع پلاستیک‌ها مثل بطری‌های پلاستیک و در ساخت الیاف‌های مصنوعی کاربرد زیادی دارد، گفت: در حال حاضر تولید این محصول در پتروشیمی نوری با ظرفیت بیش از ۷۵۰ هزار تن در سال و در مجتمع پتروشیمی اصفهان با ظرفیت تولید ۴۴ هزار تن در سال صورت می‌پذیرد.

مدیرعامل پتروشیمی نوری با اشاره به اینکه در تولید پارازایلین از غربال‌های مولکولی با قطر حدود 0.3 میلی‌متر استفاده می‌شود، تصریح کرد: عمر مفید این غربال‌ها در حدود ۱۰ سال است و بعد از آن باید تعویض شوند. صانعی با تاکید اینکه در مجتمع پتروشیمی نوری به دلیل سپری شدن عمر مفید غربال‌های مولکولی، تولید پارا زایلین از حدود ۲ هزار تن در روز به یک هزار و ۲۰۰ تن کاهش یافته بود، گفت: به همین دلیل از سال‌های پیش برنامه‌ریزی لازم برای خرید غربال‌های مولکولی و ارتقای طراحی و خرید تجهیزات لازم به‌منظور اصلاح طراحی خریداری و در انبار مجتمع نگهداری شده بود و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و جلسات بر‌گزار شده با شرکت اروپایی، صاحب لیسانس، مقرر شد که در مهر‌ماه ۱۳۹۷ عملیات تعویض و انجام اصلاحات طراحی با حضور کارشناسان اروپایی انجام شود.

عناوین برگزیده