تاریخ: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۳:۱۳
بازدید: ۴۳۷
کد خبر: ۳۱۵۳۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

برنامه‌های بانک مرکزی برای سال ۹۸

می متالز - رئیس کل بانک مرکزی می‌گوید: تورم با وجود تلخکامی‌هایش شتاب خود را از دست داده و اثر افزایش نرخ ارز در آن نیز تخلیه شده است. به گفته عبدالناصر همتی ایجاد بازار متشکل ارزی، راه اندازی عملیات بازار باز و ساماندهی به اضافه برداشت بانک‌ها در اولویت برنامه‌های سال آینده است.
برنامه‌های بانک مرکزی برای سال ۹۸

رئیس بانک مرکزی در پیام نوروزی خود رئوس برنامه‌های بانک مرکزی برای سال 98 را تشریح کرد.

براساس گفته‌های عبدالناصر همتی:

  1. توان، ارزش پول ملی را حفظ کرده و اکنون، با وجود تداوم فشارها، تسلط لازم را بر بازار ارز دارد.
  2. ارتباط با همسایگان و دیگر شرکای تجاری برای تسهیل اختصاص ارز صادرات به واردات به سرانجام خوبی رسیده و اکنون بیش از گذشته بانک مرکزی قدرت دخالت در بازار را در جهت اهداف اقتصادی دارد.
  3. تورم هرچند تلخکامی‌هایی را در چند ماه اخیر به بار آورده و فشار سنگینی به اقشارکم درآمد و متوسط جامعه وارد ساخته ولی شتاب خود را از دست داده و اثر افزایش نرخ ارز در آن به تدریج تخیله شده است.
  4. در ادامه اصلاح نظام بانکی، اقدام‌های جدی برای صیانت از سپرده‌گذاران ‌و اصلاح ترازنامه بانک‌ها و بهبود خدمات‌رسانی انجام گرفته است که شروع برنامه ادغام پنج بانک در بانک سپه برای ایجاد یک بانک قدرتمند از جمله قدم‌های اولیه آن بوده است.
  5. ایجاد بازار متشکل ارزی، راه‌اندازی عملیات بازار باز و ساماندهی به اضافه برداشت بانک‌ها در اولویت برنامه‌های سال آینده است.
عناوین برگزیده