تاریخ: ۰۱ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۴۷
بازدید: ۲۵۵
کد خبر: ۳۱۵۵۴
معاون سازمان بنادر

ورود کشتی جدید سانی برای جابجایی مسافران در ایام نوروز / ساخت اسلکه‌های جدید دریایی در قشم

می متالز - حق شناس گفت: کشتی جدید سانی با قابلیت جابجایی چندین هزار مسافر در ایام نوروز وارد ناوگان دریایی شد.
ورود کشتی جدید سانی برای جابجایی مسافران در ایام نوروز / ساخت اسلکه‌های جدید دریایی در قشم

به گزارش می متالز، هادی حق شناس معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، با بیان اینکه در ایام نوروز کشتی جدیدی به نام سانی مسافران شهر‌های جنوبی کشور را در خلیج فارس جابجا می‌کند، گفت: این کشتی در مقایسه با سایر کشتی‌ها قابلیت‌های بسیار زیادی دارد و ظرفیت این کشتی هم نسبت به کشتی‌های دیگر بسیار بیشتر است.

وی گفت: در ایام نوروز اسکله‌های جدید در مسیر‌های پرتردد مانند قشم و کیش را افزایش دادیم تا مسافران در این ایام با مشکل کمبود جا و یا مشکل حمل خودرو مواجه نشوند.

حق شناس با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود عمده سفر‌های نوروزی از بندر عباس به قشم باشد، گفت: به همین دلیل چندین شناور را وارد ناوگان دریایی کردیم و نوسازی ناوگان‌های دریایی در این مسیر را در دستور کار خود قرار دادیم.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در ایام نوروز ۳ کشتی مسافری و ۱۷۶ اسکله در بنادر جنوبی جهت سهولت در جابجایی  مسافران از سوی سازمان بنادر و دریانوردی آماده ارایه خدمات است

وی درباره فعالیت چینی‌ها در دریای ایران برای صید ماهی، گفت: سازمان بنادر متولی بخش تجاری کشور است، اما برخی از ارگان‌های دریایی اگر از مجوز شناور استفاده کنند، سازمان بنادر تنها استاندارد شناور‌ها را تأیید می‌کند بنابراین در مورد فعالیت چینی‌ها سازمان بنادر کاره‌ای نیست و سازمان شیلات مسئولیت آن را بر عهده دارد.

حق شناس تأکید کرد: تعدادی شناور توسط شیلات به سازمان بنادر معرفی و ثبت ایرانی شده است،  سازمان بنادر درباره نوع، عمق، صید و یا نحوه صید اطلاعی ندارد چراکه سازمان شیلات نظارت بر موارد فوق را بر عهده دارد.

عناوین برگزیده