تاریخ: ۰۳ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۱۹
بازدید: ۲۸۹
کد خبر: ۳۱۵۹۸
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
معاون بنیاد مسکن

۱۳ هزار واحد مسکونی در استان‌های مازندران و گلستان خسارت دیده‌اند/ پرداخت تسهیلات بلاعوض به استان‌های سیل زده

می متالز - مهدیان گفت: حدود ۱۳ هزار واحد مسکونی در استان‌های گلستان و مازندران خسارت دیده‌اند.
۱۳ هزار واحد مسکونی در استان‌های مازندران و گلستان خسارت دیده‌اند/ پرداخت تسهیلات بلاعوض به استان‌های سیل زده

به گزارش می متالز، عزیزالله مهدیان معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن درباره آخرین وضعیت سیل‌زدگان استان مازندران و گلستان گفت: طبق برآورد‌های صورت گرفته از میزان تخریب واحد‌های مسکونی در استان مازندران حدود ۶ هزار واحد مسکونی خسارت دیده است که از این تعداد ۵۰۰ واحد به صورت ۱۰۰ درصد تخریب شده و مابقی واحد‌های مسکونی خسارت تعمیراتی دیده‌اند.

وی درباره آخرین وضعیت استان گلستان هم گفت: متأسفانه هنوز امکان ورود به برخی شهر‌ها مانند آق قلعه و گاومیش نیست و سیل در این شهر‌ها تخلیه نشده است.

مهدیان گفت: تا به امروز حدود ۷ هزار واحد مسکونی خسارتشان برآورد شده، اما احتمال اینکه میزان واحد‌های خسارت دیده به ۸ هزار یا ۹ هزار واحد برسد وجود دارد.

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن با اشاره به اینکه بنیاد مسکن از منابع داخلی خود تسهیلات و کمک‌های بلاعوض را برای بازسازی واحد‌های مسکونی خسارت دیده پرداخت می‌کند، گفت:  میزان تسهیلاتی که باید به این واحد‌ها  پرداخت شود مشخص نیست و تسهیلات باید به تصویب هیئت دولت  برسد.

مهدیان تاکید کرد:‌ بنیاد مسکن از منابع داخلی خود به ساکنانی که قصد دارند بازسازی واحد‌های خود را آغاز کنند کمک‌های بلاعوض و تسهیلات معیشتی پرداخت می‌کند.

وی میزان کمک های بلاعوض و تسهیلات معیشتی  پرداخت شده از سوی بنیاد مسکن در سال ۹۷ در شهرها را به ترتیب ۱۱ میلیون و ۲ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: در روستاها نیز ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۲ میلیون تومان تسهیلاتی معیشتی پرداخت شده است.

معاون روستایی بنیاد مسکن تاکید کرد: پیشنهاد افزایش سقف بلاعوض در بخش معیشتی به دولت ارائه شده، اما هنوز به تصویب نرسیده است، قیمت لوازم خانگی و یا سایر نیاز‌های زندگی طی یکسال گذشته افزایش پیدا کرده بنابراین با این میزان تسهیلات نمی‌توان امکانات زیادی خریداری کرد.

عناوین برگزیده