تاریخ: ۰۳ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۳۱
بازدید: ۲۷۶
کد خبر: ۳۱۵۹۹
سرویس خبر : انرژی
رئیس گنجینه ملی آب ایران:

موزه‌های آب کشور پذیرای مهمانان نوروزی است

می متالز - راعی گفت: موزه‌های آب سعد‌آباد، یزد، اصفهان، شاهرود و هرمزگان در ایام نوروز پذیرای بازدیدکنندگان و مهمانان نوروزی است.
موزه‌های آب کشور پذیرای مهمانان نوروزی است

به گزارش می متالز، رضا راعی رئیس گنجینه ملی آب ایران گفت: موزه آب در مجموعه سعدآباد تهران، موزه آب یزد واقع در چهارراه امیر چخماق، موزه آب بندر عباس واقع در محوطه شرکت آب منطقه‌ای استان هرمزگان، موزه آب اصفهان در مجموعه اداری و فرهنگی سد آبشار واقع در خیابان مشتاق سوم، مقابل دانشگاه پیام نور و موزه آب شاهرود خیابان مصلی، پلاک ۴۳، مجموعه تاریخی تکیه برنجی آماده استقبال از بازدیدکنندگان نوروزی است.

موزه آب یزد

یزد یکی از شهر‌های تاریخی ایران است که قدمت جاذبه‌های آن سبب شده این شهر جزو اولین شهر تاریخی، خشتی ایران و دومین شهر تاریخی جهان لقب گیرد. با توجه به فراوانی جاذبه‌های شهر یزد و بنا‌های خشتی، این که نام این شهر تاریخی در سازمان یونسکو به ثبت رسیده از آن به‌عنوان یک شهر بین‌المللی هم یاد می‌شود. موزه آب یزد در شمال میدان امیرچخماق در یکی از خانه‌های قدیمی یزد قرار گرفته و به محض ورود به آن می‌توانید با تاریخ چند هزار ساله آب در این مرز و بوم آشنا شوید.

موزه آب اصفهان

واحد گنجینه آب شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با فعالیت محوری موزه آب در سال ۱۳۸۲ و موزه آب اصفهان در مجموعه اداری و فرهنگی سد آبشار واقع در خیابان مشتاق سوم، مقابل دانشگاه پیام نور تاسیس شد و متعاقباً با تعاملاتی که با اداره کل آموزش و پرورش به‌عمل آمد بازدید‌های دانش‌آموزی با هدف معرفی آثار تاریخی آب، الگو‌های مصرف و بهره‌وری قدیم آب، منابع، مصارف، بحران‌های آبی منطقه، روش‌های مصرف بهینه و اهمیت آب در موضوع حیات و توسعه پایدار انجام گرفت.

موزه آب هرمزگان

این طرح از سال ۱۳۸۲ با وسعت ۱۷۰۰ متر مربع شروع و در سال ۱۳۸۴ مورد بهره‌برداری قرار گرفت. طرح مذکور در شمال شرق ساختمان مرکزی واقع شده و شامل دو سالن مجزا با ترکیبی از طراحی و معماری قدیمی برگرفته از انواع برکه‌ها و آب‌انبارها، پل، سد و چاه‌های معروف بندر لافت است.

موزه آب شاهرود

اولین موزه خصوصی آب کشور در حسینیه تکیه سعادت برنجی شهرستان شاهرود است که ۳۰۰ شیء مرتبط با فن‌آوری صنعت آب را در خود جای داده است. این موزه شامل سه تالار کوچک متصل به هم است که تالار اول آن به معرفی فرهنگ و تمدن کهن آب ایران‌زمین پرداخته و توجه بازدیدکنندگان زیادی را به خود جلب کرد.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده