تاریخ: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۰۱:۱۱
بازدید: ۱۲۱۰
کد خبر: ۳۱۶۲۹

ظرفیت های معدنی کوه گبری رفسنجان در حال نابودی است

می متالز - رئیس دانشگاه پیام نور رفسنجان گفت: سرمایه ۲۵ میلیون ساله کوه گبری رفسنجان با بی توجهی مسئولان در حال نابودی است.
ظرفیت های معدنی کوه گبری رفسنجان در حال نابودی است

به گزارش می متالز، روح الله خلیلی نژاد در جمع خبرنگاران عنوان کرد: دانشجویان بی بضاعت توسط خیران حمایت می شوند ضمن اینکه دانشجویان می توانند از بانک انصار وام ۱.۵ درصد دریافت کنند و دانشجویان بی بضاعت هم وام علوی بگیرند.

خلیلی نژاد بیان کرد: این دانشگاه ۲۴ رشته کارشناسی و پنج رشته ارشد دارد و سال آینده برخی از رشته های ارشد و دکتری به این مجموعه اضافه می شود.

وی در ادامه با اشاره به سرمایه های معدنی و کشاورزی شهرستان رفسنجان، تصریح کرد: ۲۵ میلیون سال طول می کشد تا سرمایه معدنی شکل بگیرد؛ سرمایه ۲۵ میلیون ساله کوه گبری رفسنجان با بی توجهی مسئولان در حال نابود شدن است در حالی که می توانست ثروتی عظیم برای این شهرستان به بار آورد.

رئیس دانشگاه پیام نور رفسنجان ادامه داد: خاکی که از این معدن استخراج می شود می تواند به گرانبهاترین سنگ های قیمتی تبدیل شود اما پودر شده و به خارج صادر می شود و سودش عاید دیگران می شود.

خلیلی نژاد ادامه داد: معدن کوه گبری تنها معدنی است که همزمان ۹ سنگ گرانبهای قیمتی حتی فیروزه را در دل خود جای داده است.

وی تاکید کرد: یکی از مصادیق گام دوم انقلاب که مقام معظم رهبری بیانیه آن را دادند این است که معادن را به جوانان علمی و دانشگاهی بدهیم اما گاهاً ما را به لحاظ علمی به رسمیت نمی شناسند اگر مسئولان به این امر مهم بها بدهند مشکلات اقتصادی نخواهیم داشت.

وی تأکید کرد: اینکه می گویند رفسنجان بحرانی است و… این ها ناشی از عدم مدیریت است، رفسنجان ثروتمندترین شهر دنیاست چون بزرگترین جنگل مصنوعی دست کاشت بشر و بهترین و غنی ترین معادن را دارد.

رئیس دانشگاه پیام نور رفسنجان تصریح کرد: نیروی بومی برای شهرش دلسوز است ما نخبگانی داریم که در تمام دنیا از آن ها استفاده می کنند اما در شهر خودش جایگاهی ندارد.

عناوین برگزیده