تاریخ: ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۰۱:۳۱
بازدید: ۱۸۱
کد خبر: ۳۱۶۳۲
سرویس خبر : آهن و فولاد
معاون معدنی وزیر صنعت

کنترل را از بازار فولاد بر می داریم اما رها نمی کنیم/ پیشرفت طرح های فولادی ماهانه پایش می شود/ ۱۱۰ میلیون تن طرح در دست اجرا در زنجیره فولاد

می متالز - وزارت صنعت، معدن و تجارت در شرایط فعلی اگرچه نمی تواند بازار فولاد را رها کند اما سعی خواهد کرد کنترل را از بازار فولاد بردارد.
کنترل را از بازار فولاد بر می داریم اما رها نمی کنیم/ پیشرفت طرح های فولادی ماهانه پایش می شود/ ۱۱۰ میلیون تن طرح در دست اجرا در زنجیره فولاد

به گزارش می متالز، وزارت صنعت، معدن و تجارت در شرایط فعلی اگرچه نمی تواند بازار فولاد را رها کند اما سعی خواهد کرد کنترل را از بازار فولاد بردارد.

دکتر جعفر سرقینی، معاون امور معدن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت درخصوص طرح های فولادی گفت: در گذشته طرح های فولادی در دست اجرا به صورت ماهانه و طی جلساتی پایش می شد تا میزان پیشرفت فیزیکی آنها رصد شود اکنون نیز در نظر داریم این موضوع را مجددا آغاز نماییم.

وی با تاکید بر اینکه تولید فولاد در سال های گذشته رشد چشمگیری داشته اظهار داشت: ظرفیت کنونی فولاد کشور ۳۵ میلیون تن است و در کل زنجیره به ۲۰۷.۵ میلیون تن می رسد. در حال حاضر نیز در زنجیره فولاد، ۱۱۰ میلیون تن طرح در دست اجرا داریم.

وی خاطرنشان کرد: مهم ترین موضوعی که در صنعت فولاد در شرایط فعلی باید به آن توجه کرد، صادرات و گرفتن سهم از بازارهای صادراتی است چراکه بازار داخلی با رکود مواجه است هرچند که دولت به دنبال اقداماتی در راستای رشد بخش مسکن و افزایش سرانه مصرف فولاد است. البته نباید فراموش کرد که صنعت فولاد باید بر روی بهینه سازی هزینه ها و مصرف آب نیز اقداماتی انجام دهد تا قدرت رقابت خود را نسبت به رقبا افزایش دهد.

سرقینی گفت: اگرچه برنامه امسال صادرات ۱۲ میلیون تن فولاد بود و رشد خوبی نیز در این حوزه داشتیم اما قطعا به این هدف نخواهیم رسید.

معاون امور معدن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه صحبت های خود تصریح کرد: اگرچه نمی توان بازار فولاد را رها کرد اما کنترل را از بازار فولاد بر می داریم و همانطور که در نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران اعلام کردم با تعادل در بازار، کنترل از روی آهن اسفنجی و اسلب برداشته شد و بعد از سال هم سعی خواهیم کرد محدودیت های ایجاد شده در عرضه شمش و مقاطع طویل در بورس کالا نیز برداشته شود.

عناوین برگزیده