تاریخ: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۰۱:۳۶
بازدید: ۱۵۴
کد خبر: ۳۱۶۳۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
زهرا سعیدی مبارکه:

اختصاص ارز یارانه ای ۴۲۰۰ تومانی به سود وارد کننده است

می متالز - سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: شیوه پرداخت یارانه با ارز ۴۲۰۰ تومانی بیشتر به سود واردکننده است.
اختصاص ارز یارانه ای ۴۲۰۰ تومانی به سود وارد کننده است

به گزارش می متالز به نقل از رادیو اقتصاد، زهرا سعیدی مبارکه سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با برنامه نودوهشتی ها گفت: علیرغم استفاده از ذخائر ارزی و اختصاص ارز ۴۲۰۰ توانی ما شاهد افزایش قیمت ها هستیم و بیشترین منفعت را از این وضعیت تولید کنندگان می برند. 

وی ضمن مخالفت با شیوه مستقیم پرداخت یارانه نقدی به خانوارها گفت: اگر یارانه ها مستقیم به مردم پرداخت شود امکان دارد مدیریت هزینه برای کالاهای اساسی در برخی از خانواده ها انجام نشود و این مبالغ در مسیرهای دیگر قرار گیرد که ما در کوتاه مدت شاهد ضعف جسمانی در برخی افراد خواهیم بود.

وی پیشنهاد داد: می توان با تغییر شیوه پرداخت یارانه مستقیم براین مشکل فائق آمد. به عنوان مثال مبالغ در نظر گرفته شده در قالب کارت های اعتباری که صرفا" برای خرید کالاهای اساسی اختصاص یابد و امکان نقد کردن و یا جابجایی وجوه وجود نداشته باشد.

زهرا سعیدی شرایط کنونی را جنگ اقتصادی نامید و گفت: در شرایط کنونی می بایست یک حرکت جهادی برای برون رفت مردم از مشکلات انجام داد. وی افزود: اگر ما در چرخه جلسات و صورتجلسات قرار بگیریم و مدیریت زمان نکنیم فشار بیشتری را بر وضعیت معیشتی مردم و بدنه اقتصاد وارد می کنیم. 

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در شرایط اقتصادی کنونی باید ازهرگونه رفتار و تصمیمات سلیقه ای اجتناب کرد.

وی با ابراز تاسف از وضعیت مردم و انتظار در صف هانی طولانی برای دریافت کالاهای اساسی گفت: این رفتارها و واوضاع در شأن مردم ایران نیست واین وضعیت پیش آمده حاصل عدم هماهنگی بین وزارتخانه هاست.

زهرا سعیدی مبارکه گفت: انتظار میرود شخص رئیس جمهور هماهنگی های لازم را در بین تیم های اقتصادی و وزارتخانه های خود بعمل آورد.

وی در پایان گفت: کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با این شیوه توزیع یارانه موافق نیست و در صحن مجلس هم طرح کرده که یارانه ها باید در اختیار خود مردم قرار گیرد.

برنامه «نود و هشتی ها» کاری از گروه اقتصاد و جامعه به تهیه کنندگی «مهرگان سوادکوهی و مهدی شیار» از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۷ به مدت ۸۵ دقیقه با هدف اطلاع رسانی درباره موضوعات اقتصادی با جلب مشارکت و تعامل مخاطبان و ارتقای فرهنگ اقتصادی با تاکید بر اقتصاد مقاومتی و ترویج سبک زندگی اسلامی - ایرانی از رادیو اقتصاد پخش و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

عناوین برگزیده