تاریخ: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۴:۳۳
بازدید: ۲۶۶
کد خبر: ۳۱۶۵۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

امتناع بانک ها از ارایه ضمانت نامه

می متالز - عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی گفت: با توجه به تحریم‌های سخت گیرانه آمریکا علیه ایران بسیاری از بانک‌های خارجی از دادن ضمانت نامه به شرکت‌های ایرانی امتناع می‌کنند و همین امر سبب شده تا صادرات خدمات فنی‌ و‌ مهندسی بسیار کاهش پیدا کند.
امتناع بانک ها از ارایه ضمانت نامه

به گزارش می متالز، محمد امیرزاده با بیان اینکه اکنون صادرات خدمات فنی و مهندسی کشور با سیر نزولی روبرو است، تصریح کرد: بانک‌های خارجی از دادن ضمانت نامه به شرکت‌های ایرانی امتناع می‌کنند و روابط کارگزاری که بین بانک‌های ایران و خارج از کشور است دچار مشکل شده و شرکت‌های خارجی حاضر به کار با شرکت‌های ایرانی نیستند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی در پاسخ به آنکه در حال حاضر خدمات فنی و مهندسی به چه کشورهایی صادر می‌شود، افزود: اکنون صادرات خدمات فنی و مهندسی بسیار دشوار است.

وی با بیان اینکه در حال جمع‌آوری پرو‌ژه‌های قبلی هستیم تاکید کرد: امروز با کشورهای سی ای اس، آفریقایی و کشور‌های حوزه خلیج فارس در تعامل هستیم.

وی تصریح کرد: امیدواریم تا سال آینده اقتصاد کشور به‌سمتی رود تا روابط ما با دنیا و منطقه بهتر شود تا فضای تعامل و تهیه مواد اولیه کالا برای تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی بهبود یابد.

امیرزاده در خصوص مشوق‌های بانک مرکزی، گفت: در دوران بحران اقتصادی کشور، صادرکنندگان، کارآفرینان و تولیدکنندگان خسارت‌های زیادی را متحمل شدند که باید این مشوق‌ها به نوعی جبران سختی‌ آنها باشد و موجب ادامه راه و بقای فعالان اقتصادی شود.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی با اشاره به اینکه برخی از فعالان اقتصادی مشوق‌های بانک مرکزی را به نوعی تهدید تلقی می‌کنند، افزود: اگر این اقدامات را بتوان مشوق تلقی کرد می‌توان گفت گامی مثبت برای بخش اقتصاد کشور است و جبران کوچکی از لطمه‌ای که فعالان اقتصادی از این فضایی موجود خوردند، خواهد بود.

عناوین برگزیده