تاریخ: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۵:۰۱
بازدید: ۲۵۴
کد خبر: ۳۱۶۵۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

احتمال استیضاح وزیر صنعت برای وضعیت بازار خودرو

می متالز - عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد شدید از افزایش قیمت‌ خودرو‌های داخلی از جمله پراید گفت: اگر وزیر صنعت مجدانه به این وضعیت رسیدگی نکند احتمال استیضاح وجود دارد.
احتمال استیضاح وزیر صنعت برای وضعیت بازار خودرو

به گزارش می متالز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدمهدی زاهدی به مسئله واردات خودرو‌های خارجی و قیمت خودرو‌های داخلی پرداخت و گفت: نمایندگی‌های خودرو در استان‌ها کاره‌ای نیستند. شرکت‌های بزرگی مانند پارس خودرو، ایران خودرو، بهمن خودرو، کرمان خودرو و ... باید پاسخگوی مردم باشند که پیش فروش داشته و با مردم قرارداد بسته‌اند.

وی ادامه داد: یکی از مطالبات از وزیر کنونی صنعت برای حضور این مسئولیت این بود که وقت زیادی را برای خودروسازی‌ها بگذارد و مسائل را بررسی و حل کند.بعضی از خودرو‌ها از جمله پراید، ۹۵ درصد قطعات آن‌ها ساخت داخل است. نمی‌شود به خاطر یک قطعه کوچک قیمت را دو تا سه برابر کنیم.

زاهدی گفت: از وزیر صنعت مجدانه خواستیم به این مسأله رسیدگی کند و اگر به نتیجه نرسد احتمال دارد به خاطر این موضوع استیضاح شود. اما امیدواریم بتواند بر خودروسازی‌ها مسلط شده و وضعیت نابهنجار قیمت‌ها را برطرف کند. ضمن اینکه باید برای خودرو‌های خارجی هم ساماندهی انجام شود.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده