تاریخ: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۰۱:۰۴
بازدید: ۲۴۹
کد خبر: ۳۱۷۲۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سهامداران عمده به بیمه معلم ضربه نمی‌زنند

می متالز - رییس هیات مدیره بیمه معلم در خصوص فساد بانک سرمایه و ضربه ای که به بیمه می زند گفت: سهامداران ما صندوق ذخیره فرهنگیان هستند که به بیمه ضربه‌ای نمی‌زنند. موضوع فساد بیشتر مربوط به بانک سرمایه است که شما در جریان دادگاهش هستید.
سهامداران عمده به بیمه معلم ضربه نمی‌زنند

به گزارش می متالز، غلامرضا حیدری کرد زنگنه گفت: بیمه معلم در ۵ سال گذشته جهش خوبی داشته و پرتفوی شرکت از ۲۵۰ میلیارد تومان به ۱۶۰۰ میلیارد تومان رسیده است و رشد ۵ برابری داشته است. هرچند در ابتدا این شرکت زیان ده بوده اما در این مدت سود ده شده است.

وی اظهار کرد: ظرف سال‌های اخیر، شفاف سازی کاملی در حساب‌ها انجام شد و بر این اساس مطالبات شرکت به حداقل رسیده است.

رییس هیات مدیره بیمه معلم در پاسخ به سوالی مبنی بر ضربه‌ای که فساد سهامداران عمده مانند بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان به بیمه معلم وارد کرده است پاسخ داد: سهامداران ما صندوق ذخیره فرهنگیان هستند که به بیمه ضربه‌ای نمی‌زنند. موضوع فساد بیشتر مربوط به بانک سرمایه است که شما در جریان دادگاهش هستید.

کرد زنگنه با بیان اینکه سه میلیون دلار عراق برای ما ارزآوری داشته است اظهار کرد: ما اولین شرکت بیمه ای در عراق هستیم که ثبت شدیم که هم در بغداد هم در بصره و حتی مدتی در کردستان عراق فعال بودیم.

وی همچنین توضیح داد: سودآوری شرکت روند مثبت و صعودی داشته است که در آینده این سود افزایش می‌یابد.

کرد زنگنه عنوان کرد: بیمه معلم سال ۹۱، ۴۰ میلیارد تومان سرمایه داشته با ۶۰ میلیارد تومان زیان انباشته ولی ما سرمایه را افزایش دادیم به گونه‌ای که اکنون این سرمایه به ۱۰۰ میلیارد تومان رسیده است. وی افزود: توانگری شرکت در حال حاضر رتبه ۲ است و سال گذشته ۹۰ درصد تقسیم سود داشته‌ایم.

مدیرعامل شرکت بیمه معلم نیز در خصوص وضعیت شرکت گفت: میزان بدهی های شرکت ۵۵۰ میلیارد تومان بود که کل این مبلغ اقساط سر رسید آتی مربوط به سال ۱۳۹۷ بوده است.

تحسیری افزود: ۷۰ درصد پرتفوی کل شرکت های بیمه ای ثالث و درمان است.

عناوین برگزیده